virus cubase tweak stress

Vic

Soldeerprofeet
Hoi,

Ik wil graag in cubase eerst een midi track inspelen en daarna het draaien van de knoppen recorden. op dezelfde midi track.. Kan dat.

Doe dat nu naar een audio track, geen punt, maar hou alles liever zo lang mogelijk midi.

Alvast thx

Ja, dat kan ..

Wat voor virus op je ? Een Ti toevallig?

Dan kan je in VC een parameter toewijzen aan automation, druk nu op R en W button , speel je opgenomen sequence af in je midi kanaal en tweak tegelijk aan de parameter die je wilt automatiseren.

Als het goed is moet je nu in een aparte lane van de midi track de opgenomen knop beweging zien.

Heb je t al geprobeerd? :)

Yep. zit er al 3 uur mee te kutten;)
Ligt aan mij hoor ;-) probeer dat DAW gebeuren onder de knie te krijgen

zit net nog wat te tobben, het lijkt aan de midi-clock te liggen :-(
Cubase is master in dit project
Denk dat de virus de clock terug stuurt via z'n midi out en de zaak in de war stuurt. ????

Ik haat software ;{
Maar ik moet het leren :smeris:

Wat voor virus op je ? Een Ti toevallig?

Nee een virus C

Ben nog niet zo ver als automation.

Morgen een nieuw projectje opstarten en daar mee leren omgaan
Of kan dat alleen met een TI ?

dat kan met eender welke Virus zenne, gewoon opnemen wat hij uitstuurt op zn midipoort
(maw draaien aan de knoppen). Als alles juist is aangesloten (midi out van virus naar midi in cubase) zou je in Cubase een indicator moeten zien oplichten -als je aan een knop op je virus draait- die je zegt dat er midisignaal binnenkomt .

Als je niks binnekrijgt staat er misschien in je virus ingesteld dat ie geen controller data moet sturen.

Midiclock zou daar geen invloed op mogen hebben (en als je zeker wil zijn, zet dan Midi clock af op je Virus)

Maar wat gebeurt er eigenlijk (niet) ?

Back