hoe weet ik of er stemmen kapot zijn in mijn jx3p

donfifis

Synth liefhebber
hallo

hoe weet ik of er stemmen kapot zijn in mijn jx3?
want volgens vintage synth en synthwiki zou een jx3p 6 stemmen hebben , maar als ik de 4de toets in druk dan valt er een stem weg.
betekend dit dat er stemmen kapot zijn?

alvast bedankt

donfifis

Soms is er een Unison
Dat zit op de 106 en op de JX8P, niet op de 3P. Dan nog is unison zonder spread vrijwel waardeloos op een DCO bak.

als de jx3p hetzelfde werkt als een alpha juno (dusniet de testmode van de juno 106 heeft) is het een kwestie van meerdere verschillende toetsen omstebeurt monofoon aan slaan (mits hij voor iedere ander toets een volgende stem pakt, zoals de alpha juno).
En anders toets voor toest een akkoord aanslaan, met aan de andere hand 1 of 2 octaven hoger om het te kunnen horen. Vallen er noten weg of slaan ze niet aan dan is er iets mis.
Zo te zien is hij 6 stemmig http://www.vintagesynth.com/roland/jx3p.php dus met m'n genoemde methode moet het lukken denk ik.

Edit: zie nu pas de post van Bikkel :D oeps

Hmmm... voor zover ik me ken heugen doet ie altijd 6 stemmen. Wat je ook doet. Die van mij is ook beetje koekoek, maar das meer de PG200.

Veel succes met het ding. Ik weet uit ervaring dat als ie niet meer alles doet, ga je um ECHT missen. Is voor mij een van de leukste synths ooit.

hallo

ik heb net die test gedaan die bikkel had gepost en hij heeft wel 6 voices.
yeay.
alleen raar dat de jx gisteren maar drie voices kon gebruiken.
maar in ieder geval werkt ie goed dus bedankt allemaal voor de hulp.

mvg

donfifis

ja vcovca.

ik heb de jx nog maar net , maar ik heb er nu al een haffel vette geluiden in geprogrameerd.
hij klinkt ( zij klinkt ) echt lekker .
ik hoop dat de mijne nog jaren mee kan.
lol.

ok oi oi oi

donfifis

ja die JX3P, meest ondergewaarde synth als je het mij vraagt..

gebruik hem liever dan mijn juno's (behalve de juno-60 misschien)

ja die JX3P, meest ondergewaarde synth als je het mij vraagt..

gebruik hem liever dan mijn juno's (behalve de juno-60 misschien)

Het is 'n Juno met 'n 101 sequencer... JX3P rules!

1 organix je had gelijk met de midiloop.
elke noot werd gewoon 2 keer gespeeld.

weer wat bij geleerd.

2 ik heb nog nooit met een juno gespeeld maar ik krijg hier makkelijker in een paar uur de geluidjes in dan in mn mopho.
en het klinkt lekker.

oi oi oi

donfifis

Deze bak word iedere keer als ie voorbij komt de hemel in geprezen door 'n aantal tevreden JX3P gebruikers, waaronder ikke.

Jaja een uniek bak, en een uniek uiterlijk.

Wel typisch dat ik de DCO's nooit precies gelijk kan tunen (behalve met sync), draagt wel weer bij aan dat rauwe Juno 106 met 2 DCO's achtige geluid :kroon:

mks30 gebruikt dezelfde ingegoten voice chips als de juno106, de jx3p niet dacht ik? (alhoewel het op hetzelfde neer komt)

ik begrijp niet dat je die jx3p voor 150 te koop ziet en een juno 106 voor 350..
de jx kan veel meer toffe sounds aan wegens de uitgebreide oscillator sectie en met een pg200 is het een ubergeile tweakbak (ik heb de mks30 met Johannes Hausensteiner upgrade)

hij kan best wel 303 - acid klinken:
Who needs a 303 when you got jx3p?

Dat is niet helemaal waar, de JX-3P wordt duurder en de Juno 106 wordt steeds goedkoper. Je koop een JX-3P tegenwoordig voor 175-250 euro en een Juno 106 voor 250 tot 350 euro. En dan heb je voor weinig geld gewoon een hele leuke bak aan allebei. Een 106 daar hoef je je knoppen iig niet los bij te kopen, maar een JX-3P met PG200 is volgens mij duurder dan een een Juno 106 tegenwoordig, wat ook volkomen terecht is.

Deze bak word iedere keer als ie voorbij komt de hemel in geprezen door 'n aantal tevreden JX3P gebruikers, waaronder ikke.

En als die mensen dat nou 'ns niet deden bleef de prijs ook redelijk :(

:D

Back