Fender Rhodes help?

dieterboels

Nieuwkomer
Hallo,

ik ga binnekort op kot en zou daar graag wat experimenteren met nieuwe sounds (thuis alleen buffetpiano staan).

Ik zou graag een zo goed mogelijke simulatie van Rhodes hebben. Ik heb al een midicontroller dus enkel een sound module die rhodes simuleert is voor mij meer dan genoeg zolang de kwaliteit maar tevredenstellend is. Ik vind daarentegen enkel sound modules die duur zijn omdat je der vanalles mee kan en dat moet niet voor mij. Kan iemand mij helpen een sound module voor rhodes te vinden? Alle suggesties en raadgevingen zijn welkom.

Ik heb een tweedehands Yamaha Motif ES gezien, blijkbaar zijn die wel enorm goed en viel nog mee qua prijs, maar ik zie liever nog goedkoper en énkel Rhodes...

Alvast bedankt
Dieter

ja klopt. maar dat ding is tamelijk prijzig en is geen module :)

nord electro 3
Nord electro rack 2 is dan een beter optie.

filmpje van de key versie :

Kurzweil PC2R is een goede module met een mooie rhodes. Kijk in dat geval wel of de Classic Keys rom erbij zit. Zonder die expansie zou ik het niet doen.

Software biedt ook goede alternatieven tegenwoordig. Is dat niks voor je?

Fender Rhodes help update!

Fender Rhodes help update!

Dank u voor de snelle reacties!

Ik ben is langsgeweest in een muziekwinkel en ik ben tot de beslissing gekomen een externe audio interface te kopen (een Tascam US 122). En dan een Rhodes softsynth, dat komt goedkoper uit en is beter voor op mijn kot + die interface kan ik ook gebruiken voor mijn gitaar.

Nu heb ik nog twee vragen, kent iemand een goeie softsynth voor de pc? Native Instruments Elektrik Piano werd mij aangeraden, maar die is niet meer op de markt. Dus kent iemand eentje die goed is en werkt op Windows Vista 32 bits, 4 Gb RAM, en 1,8 Ghz, Intel Core 2 Duo CPU.

Daarbij enkele verduidelijkingen: mijn midi controller heeft een USB aansluiting voor pc. Ik sluit gewoon de USB van de interface aan, de USB van het keyboard, versterker of koptelefoon op interface. Software openen (bvbld Native instruments), juiste uitgangen en ingangen kiezen en dat gaat werken?
Stel dat ik werk met de midi ingang van de interface, beter of slechter?

Laatste vraag: ik vind die Native instruments nog in enkele winkels, maar die is enkel compatibel met:
Minimum: Windows XP, Pentium III/ Athlon 800 MHz, 512 MB RAM
Recommended: Windows XP, Pentium III/ Athlon 1.2 MHz, 1 GB RAM
Stel dat ik hem dan toch koop gaat hij werken op mijn pc?

Alvast bedankt!
Groetjes
Dieter

in jouw specifieke geval, Dieter zou ik een try before buy versie proberen op je systeem.
Hoogtwaarschijnlijk werkt het wel maar als het niet naar behoren functioneerd is het toch
wel zuur mocht je em aangeschaft hebben zonder zekerheid, en hij blijft niet te werken.

Daarna wel lekker kopen natuurlijk mocht je tevreden zijn en em willen gebruiken.

Laatst gewijzigd:
Is er ook een goede gratis rhodes plugin voor de Mac (osx) toevallig?
Je gaat me nou niet vertellen dat je software gaat he?

Hoe zou ik hier anders mijn youtube filmpjes oa kunne plaatsten ;) Ik bedoel, ik zou heel erg blij zijn als dit ooit een dedicated hardware forum zou worden, begrijp mij niet verkeerd, maar dat is vechten tegen de bierkaai. Maar weet jij geen goede rhodes plugin voor de mac dan kalusi?

Fender Rhodes help update II !

Fender Rhodes help update II !

Hoe kan ik een try before buy doen, ik vind geen demo van NI Elektrik piano en ik heb zelf nog geen audio interface?...
Ze hebben mij ondertussen gegarandeerd dat de NI zal werken(kan hem altijd terug naar de winkel doen als het niet anders kan), ik ga mij een Tascam US 122L aanschaffen(wil ik toch sowieso), die werkt op Vista, en voor mijn Midi controller (M-Audio, evolution MK 361) zijn er drivers voor vista.
Hopelijk werkt het. Zullen we zien als we alles hebben!
Ik zal het hier op de hoogte houden!

Ps: sorry voor het software gaan: komt goedkoper, handiger voor op kot uit + ik wil al zeer lang een Audio interface voor de gitaar, dus dat heb ik er dan nog is dubbel handig bij joepie!

Try before Buy is ook geen demo versie/licentie. Het is een manier om software te proberen (met nadruk op proberen).
Ben er zelf niet zo'n voorstander van maar, maar is voor jou nu een uitkomst (2 GB).

Ik zit zelf vurig te hopen dat Scarbee, nu dat Native er de vinger in heeft zitten, heel snel een Kore/Kontakt expansion pack uitbrengt met de Scarbee Rhodes. De Wurli boeit me niet zo, en de physical modeling oplossingen hebben net niet dat lekkere blaffende.

Is er ook een goede gratis rhodes plugin voor de Mac (osx) toevallig?
http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=27
Helaas niet gratis, wel stukken goedkoper dan de meeste andere oplossingen.

ik vind die rhodes van GSI ook heel erg fijn klinken.
Wat je ook kan doen is zoeken naar die kleine Voce modules, die hadden dacht ik ook een rhodes emulatie die zeer goed klonk.
Ik ben zelf afgestapt van NI Elektrik piano, vond em een beetje te sloom aanvoelen

Die Nordleads vind ik persoonlijk zwaar kut qua rhodes geluiden.
Yamaha is al een stuk beter , en zag een tijdje geleden een coole funkband met een Kurzweil die behoorlijk sappig bij me binnenkwam.

Ik heb er trouwens nog eentje te koop een fender rhodes (ik heb er drie).
Ik verkoop mijn Mark2 voor €1000 voor de liefhebber , bijgehouden door dhr du Pont , die ook de rhodes van zuco 103 doet

Tjaard zonder baard

Die Nordleads vind ik persoonlijk zwaar kut qua rhodes geluiden.

Je moet ook geen NordLEADs hebben he maar een Stage of Electro als je Rhodes'sounds wilt hebben. Maar je moet nooit presets luisteren bij die bakken, goed selecteren welke Rhodes sample van hun bij je past, klein beetje tweaken and you're good to go...veeeeeeeeeeel beter dan de Yamaha's welk model dan ook. Alleen helemaal stock dan kan ik me voorstellen dat je er niet blij van word, je moet ook ff leren spelen op die Nord, dynamisch reageert hij anders dan de meeste sample-playback bakken.

Back