Techno Gear

Ach, ik blijf erbij: met een mc-303-tje ken je best wel iets leuks bouwen (wel een efx-apparaatje erbij dan, maar goed).

Zou 't bijna een keer willen proberen; al vind ik er 1 kopen wel wat ver gaan.. :D

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ach, ik blijf erbij: met een mc-303-tje ken je best wel iets leuks bouwen (wel een efx-apparaatje erbij dan, maar goed).

Zou 't bijna een keer willen proberen; al vind ik er 1 kopen wel wat ver gaan.. :D

zolang je onder iets leuks niet iets professioneels bedoelt kan ik erin komen..
Ik heb n 505 en daarmee kan je wel redelijk resultaat bekomen in combinatie met n lekker virtueel analoogje
505 is trouwens al heel stuk krachtiger dan 303

Professioneels.. sja, hangt vaak ook van smaak af. Ik vind sommige uitgebrachte platen ook verre van professioneel klinken..

Origineel geplaatst door Dezma
zolang je onder iets leuks niet iets professioneels bedoelt kan ik erin komen..
Ik heb n 505 en daarmee kan je wel redelijk resultaat bekomen in combinatie met n lekker virtueel analoogje
505 is trouwens al heel stuk krachtiger dan 303

Ik vermoed dat het in deze thread al eens gezegd is geweest... of dat zelfs de thread er over gaat :duivels:
(rtft ;) )

maar het ging om een zo goedkoop mogelijke setup, en toch de vraag of daar iets min of meer proffessioneels
mee aan te vangen is.

die mc505 kan een pracht bak zijn, maar kost tig maal meer dan die mc303, that's the point.
al heb jij ook gelijk natuurlijk. die waldorf zal wel een godsgeschenk zijn en zo...

maar na alle commentaar die de mc303 krijgt vraag ik me dat ook af... "is daar iets profi's mee te maken"?

groetz

wolkie

Zoals druid al zegt...er zijn meer (goedkope) wegen die naar Rome leiden...
Renoise + wat gratis VST's ..daar kun je al uitstekenden tracks mee maken en dat is goedkoper dan een MC-303 (als je al een PC + soundcard hebt tenminste! :D )...
Als je zo goedkoop mogelijk wilt ..dan lijkt mij software de meest voor de hand liggende route...
Een lifetime licentie voor fruityloops kost ook niet echt veel, en in combinatie met een aantal softsynths kun je al zoveel meer dan enkel een MC-303. Achter zo'n bak kun je ook wel weer synths hangen, maar dan heb je ook weer een mixer e.d. nodig enz... $$$ ..
Door te experimenteren kom je er vanzelf wel achter wat voor jou het beste werkt. Ik heb onlangs een RM1X gekocht, en ik ben compleet verslaafd geraakt aan dat apparaat. Het was even een gokje, want voor hetzelfde geld had ik hem na een week al weer in de verkoop gegooit... koop een mc-303 en misschien opent zich er wel een nieuwe wereld voor je :) al zou ik dan voor gaan de RM1X maar oké :)

Laatst gewijzigd:
Back