dinsync kabellengte vraag

Ik heb problemen gehad met 3 meter, maar ook probleemloos 5 meter gedraaid.
Waar het probleem hem precies in zit weet ik niet.
Vandaar mijn vage antwoord van daarnet.

Dat is wel waar MB, maar dat heeft meer met de ontvanger/zender te maken dan met de kabel denk ik? alhoewel het ook aan de dikte van de kabel schijnt te kunnen liggen.
tot 1 meter zou iig altijd moeten werken, of er is iets kapot :D

telefoonkabel :? is dat niet ontzettend dun kabeltje? Ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij is het zo, hoe dikker de kabel des te kleiner de weerstand. Telefoonkabel lijkt mij nou niet echt geschikt ervoor. Ik snap dat je 5 aderige kabel nodig hebt om dinsync kabel te maken maar kan je der niet beter eentje kopen?

het beste is natuurlijk zo kort mogelijk, hoe langer de kabel is hoe groter de weerstand van de kabel word, hoe dikker de kabel hoe minder de weerstand word. De weerstand kan je het beste zo klein mogelijk houden.

Bedankt RSB en Matthew Le Blom ! ik was van plan om een telefoonkabel van ca 3 meter te gebruiken. zal wel goed gaan dan. het aantal keer dat je m door kan lussen zal ook wel afhangen van de zender/ontvangers zeker ?
Ik zou een goede kwaliteit midi kabel kopen van 3 of 5 meter waarvan alle 5 de aders/pinnetjes aangesloten zijn (even doormeten of navragen als ze er verstand van hebben).

Nee andersom, midi gebruikt er maar 2 of 3 en din alle 5.

Midi is 2 polen + aarde.

Din sync is wat onduidelijker.
Maar middelste pin is aarde.
Pin 1 = run
Pin 2 = aarde
Pin 3 = clock
Pin 4 = weet ik ff niet
Pin 5 = continue

Pin 4 en 5 laat ik altijd achterwege. Die gebruik ik niet.

Ik begrijp niet helemaal welke telefoonkabel je bedoelt... kun je eens een fototje plaatsen?

Back