Welk type microfoon voor spelshow tv-programma

jes303

DIY brain mods
Hallo, na enige tijd googlen is mij nog niet duidelijk wat voor type microfoon geschikt is voor het opnemen van stemmen van een spelshow / tv-programma. Bedoeling is dat de microfoon bevestigd wordt op een tafel / booth, waarbij de spreker op circa 50cm afstand vd microfoon staat.

Omgevingsgeluid is niet wenselijk, maar aangezien de mic niet al te dicht bij de kandidaat staat zal een dynamische (zang) microfoon ook niet werken.

Ik ben bang dat als ik voor een shotgun / nier karakteristiek ga het weer te narrow wordt waardoor de stem niet opgepikt wordt.

Kan iemand een tipje vd sluier opdoen in de richting waar ik moet zoeken want volgens mij zit ik niet op het goede spoor (figuurlijk dan).

als het voor een shotgun te nauw wordt, dan juist voor een nier niet. neem sowieso een condensator, en probeer eens wat. 416, 184, sennheiser goosenecks of schoeps cmc goosenecks. je kan ook een dpa druppel op een steeltje plakken...

waarom uberhaupt een deskmic en niet gewoon een reversmic? heb je geen tijd om te zenderen?

supernier zou ik sowieso niet doen, tenzij je de reflecties van de camera's en desk mee wil nemen :)

okay, bedankt voor jullie tips. de DPIA 4066 is behoorlijk boven ons budget, en het is een mic de gedragen wordt, dat is niet gewenst. De Sennheiser 416 is nog duurder zie ik. Wellicht dat het dan toch huren wordt. Ons budget voor een mic is max 150 euro voor deze toepassing.

Wat betreft zenderen: het is qua styling sowieso de bedoeling dat wel een mic te zien is. Het mag een dummy zijn puur voor het beeld, maar als we er dan toch een in beeld willen plaatsen mag ie ook gelijk een functie hebben.

We willen alleen het stemgeluid en geen omgeving oppikken dus supernier ook af.

Vergelijkbare discussies

Back