[Help!] (richt)Microfoon?

C738

Meubilair
Hoi!

Weet iemand een goeie (en niet al te dure) microfoon voor me?
Wat ik zoek is een microfoon die niet al te veel last heeft van de omgevingsgeluiden, zodat ik eventueel tijdens een liveset redelijk mee kan brullen zonder dat de PA of de monitoring teveel opgepikt wordt door het ding.
Ik heb nu zo'n microfoon die eruit ziet als een bolletje op een stokje (zo'n 7 euro 50 ding van de kijkshop) maar ik zoek meer zo'n rechte buisvormige.
Dus: Als iemand een merk en een typenummer weet zou ik het graag te weten komen.

Ik zit te denken in 2ehands prijzen rond de 50 euro maximaal, dr zit een beetje rek in, maar niet veel.
Ik ben me nog aan het orienteren dus dit is geen te koop gevraagd thread ;)

-C-

bij musik-produktiv hebben ze shure sm57 en sm58 kloons die iets van 50 euro zijn.. weet niet of ze goed zijn...
Een shure sm48 is trouwens ook iets van 50 of 60 euro, die zijn wel redelijk

okay cool, zal ik checken.
Waar het me om gaat is dat ie zo weinig mogelijk geluiden oppikt om zich heen. Echt alleen van voor en ik weet dat die dingen dr zijn, maar hoe zo'n soort microfoon heet... ik weet dat het niet een nierkarakteristiek is wat hij moet hebben maar juist het tegenovergestelde.

-C-

okay okay okay, maar qua prijzen zit je dan tussen den 100 en de 250 euro als ik dat zo effe vluchtig bekijk.
Die sennheisers zijn trouwens wel interessant

-C-

Back