Ervaringen SSL Duende ?

Hoi,

Je hoort er weinig over op dit forum maar wie hebben hier een Duende (of gehad) en wat zijn de ervaringen?
Ik produceer zelf hardstyle en hardtrance, is de Duende dan een goede keuze qua compressor (X-Comp), EQ (X-EQ) en reverb (X-VERB)?

ben benieuwd!

Klinkt super. Ik heb er wel problemen mee in enkele Cubase projecten helaas maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.

Duende is een prima platform met erg goed klinkende plug-ins die eigenlijk voor elke muzieksoort wel geschikt zijn. Heb zelf nog niet met de X-verb gewerkt, maar de channelstrip en mix bus compressor zijn grote favorieten.

Ik hoor over de X-verb wel heel erg veel positieve verhalen, al lust-ie wel erg veel power van je Duende. Maar ja, dat is met native reverb plug-ins natuurlijk ook zo. Een X-verb op een stereo track/bus kost je 4 slots, maar met de nieuwe software is dit goed op te lossen. Je kunt dan een grotere track count aanschaffen (64 of 128 i.p.v. 32 tracks) en de plug-ins draaien dan zowel op de chips van de Duende als op de cpu van je computer. Ik zie dat jij een Intel Core2Duo hebt, dus die moet dat zeker wel aankunnen.

Back