Akkoorden lasgo-lost?

ptaurus

Ouwe rot
Voor sommigen van jullie een koud kunstje, voor mij onmogelijk om de akkoorden van het Lasgo liedje Lost te vinden. Zou iemand ze voor mij kunnen uitzoeken. Als ik maar weet welke akkoorden er gespeeld worden dan puzzel ik vervolgens wel uit waar ze zitten. Dat gaat me dan denk ik wel lukken.

Hier de youtube link

Voor wie de moeite neemt alvast bedankt.

Paul

Gmin - Bb - Dmin - C

Wil je dit soort dingen leren, zorg er dan voor dat je de mp3 te pakken krijgt, open deze met Audacity, en selecteer een enkele beat waarin het akkoord te horen is - dus niet 4 kicks maar 1.

Laat die de hele tijd loopen en probeer de grondtoon op je synthesizer dan te vinden.

Laatst gewijzigd:
Dat klinkt als een bruikbare tip, want ik heb probeer altijd wel de grondtoon te vinden, maar had nog niet bij deze methode stilgestaan

Paul

Als iets te ingewikkeld is - speel het langzamer. Dingen als http://www.winamp.com/plugins/details/12689 zijn een geweldige hulp.

Je staat er versteld van hoeveel keren de transpose-knop hiervoor misbruikt kan worden omdat 3 toontjes lager of hoger veel interessanter klinkt maar het anders zo'n gedoe is met zwarte toetsen ;)

Back