LM394's ook in 8 pin dip?

PWM

User
Beste forum vrienden.

Ik ben van plan om een V/oct to Hz/V converter te bouwen naar het schema van Elby.
Voct to HzV.JPG

Hiervoor heb ik een LM394 nodig maar deze vind ik alleen in een metal can verpakking.
Aangezien ik de 1K3500ppm over de LM394 heen wou plaatsen (ivm thermisch contact) lijkt het mij erg onhandig om zo'n metalen ton te gebruiken.
Nu is de vraag, zijn de LM394's ook in 8 pin dip te krijgen? En zo ja waar kan ik deze vinden?
Of hoeft de 1K3500ppm niet over de super matched pair (LM394) heen geplaatst te worden?

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
groetje,
Maarten

Aangezien ik de 1K3500ppm over de LM394 heen wou plaatsen (ivm thermisch contact) lijkt het mij erg onhandig om zo'n metalen ton te gebruiken.

Bij de metalen versie zet je normaal de can bovenop de PTC (andersom dus dan bij DIP). Onderop de can zit als het goed is een stukje plastic dat min of meer termisch verbonden zit met de chip. Een can is bovenin leeg, dus bovenop de can werkt niet echt.

Nu is de vraag, zijn de LM394's ook in 8 pin dip te krijgen? En zo ja waar kan ik deze vinden?

Ja. Volgens mij zijn ze zelfs een stuk gangbaarder en goedkoper dan de cans. Futurelec verkoopt ze voor $1.80 bijvoorbeeld.

Zou je kunnen doen. De ideale waarde zit ergens rond de 3350ppm. Met een 3300ppm erin zou ik zelf die hele extra weerstand weglaten. Zie bijvoorbeeld de CGS VCO, waar de log-converter voor 3300ppm gespecificeerd is met een LM394, daar zit alleen die 1k PTC in.

Ja, ik heb wel twee setjes (maar niet heel meer, voordat iemand anders er ook om komt ;) )

Zou je kunnen doen. De ideale waarde zit ergens rond de 3350ppm. Met een 3300ppm erin zou ik zelf die hele extra weerstand weglaten. Zie bijvoorbeeld de CGS VCO, waar de log-converter voor 3300ppm gespecificeerd is met een LM394, daar zit alleen die 1k PTC in.

Ja, ik heb wel twee setjes (maar niet heel meer, voordat iemand anders er ook om komt ;) )

ik gebruik de 3300 ppm zonder compensatie weerstand.
meesal in combi met de 3046/3146
gaat perfect.

:mega:

ik gebruik de 3300 ppm zonder compensatie weerstand.
meesal in combi met de 3046/3146
gaat perfect.

:mega:

Breng je die twee dan ook in thermisch contact?
De weerstanden die ik van Etaoin heb gekregen zijn erg klein.
Geen idee hoe ik uberhaupt een thermisch contact maak tussen twee componenten.
Tegen elkaar aan plaatsen lijkt mij niet genoeg.

groet en alvast bedankt weer.
Maarten

Wat ik zelf doe is is met een beetje termische pasta erop en dan een druppel hot glue er overheen om ze bij elkaar te houden. Dat is waarschijnlijk al veel meer dan nodig is. Het gaat erom dat ze min of meer dezelfde temperatuur hebben, en vooral even snel dalen of stijgen in temperatuur, maar de LM394 wordt volgens mij doorgaans niet dusdanig warm dat hij de weerstand moet verwarmen om dat te corrigeren.

Laatst nog een SH-3a gefixt waar de NTC ook dik een centimeter of twee van het transistorpaar af zit. Dus zelfs commercieel nemen ze het niet zo nauw.

Back