Mijn studio annex crib XVI

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het laag van de M1's active is van zichzelf eigenlijk al over de top aanwezig. En ook redelijk ongedefinieerd. Het is dan ook wel aan te raden (in de meeste situaties) wat schuim in de baspoorten te stoppen. Ga daar eens mee experimenteren.

Hmm, het laag is niet erg overmatig aanwezig in mijn perceptie op het moment, maar het is wel wat modderig (daarom zat ik ook te pielen met de muur er achter). Maar bedoel je echt de baspoorten dichtstoppen met schuim? Voelt vrij drastisch.

wat ik bij erg veel nearfields, en alles wat daarvoor door moet gaan merk,..

vaak kappen ze eigenlijk al bij 100 a´150 Hz, dus alles wat daaronder zit wordt er dan in de vorm van extra vermogen, en allerlei vage poortconstructies uitgeperst.
dat geeft altijd ongedefinierrd laag.

bij gebruikk van een nearfield moet je rekening houden met wat de speaker eigenlijk kan weergeven.
(oa daarom waren de Auratones zo populair in de jaren 70 en 80)
daar kon je ook geen laag en sublaag uitpersen, dan gingen ze gewoon oudhollands stuk.

kortom, ik kom eigenlijk maar verdomd weinig goeie bruikbare nearfields tegen, en degene die dan goed zijn, presteren vaak niet beter dan een kringloopboxje van 10 euro.

ik hoorde een tijdje terug wel K&H´s, dat leek erop, weet alleen niet of die specifiek nearfield waren.

:koffie:

Hmm, het laag is niet erg overmatig aanwezig in mijn perceptie op het moment, maar het is wel wat modderig (daarom zat ik ook te pielen met de muur er achter). Maar bedoel je echt de baspoorten dichtstoppen met schuim? Voelt vrij drastisch.

Uit de M1 manual:

a) less than 1 foot from a front wall but away from any corner:
plug one port

b) less than 1 foot from a front wall and a corner:
plug both ports

ben aardig tevreden met die mackie 824 mk1 wat betreft het laag :) heb mijn ruimte ook fatsoenlijk gebasstrapt!

Als ik wat verstuur en de post maakt het kwijt, dan is het jammer voor de koper maar die is dan zijn geld kwijt.
Daarom bewaar ik altijd de bonnetjes met de track n trace code zodat ik bewijs heb van verzending.

Dus pakket weg, haal je geld op bij TNT.

Je bedoeld hier verkoper ipv koper. anders ben ik door het oog van de naald gekropen met het verzekerd opsturen van mijn Waldorf Q+ een half jaar geleden, of heb je het over niet verzekerd opsturen.

picts !!!...i.p.v woorden

Je hebt gelijk. Sorry voor de afleiding. Bij deze een nieuwe set, deze keer met de M1s omgedraaid dus dat kan de reden niet meer zijn voor dit draadje om te ontsporen :okdan:

stu1.jpg

stu2.jpg

stu3.jpg

stu4.jpg

mijn tijdelijke stapel ongeregeld.
stud3.jpg

ik ga als alles goed loopt eind augustus her-verbouwen en wat ruimte maken voor wat meer uit mijn toetsenverzameling.
op het moment is opnemen even belangrijker dan ¨netjes¨

:mega:

ook minimaal eettafel setupje weer voor beneden :

Attachments

• dintab072010.jpg
    dintab072010.jpg
    78,7 KB · Bekeken: 120
mijn tijdelijke stapel ongeregeld.
Bekijk bijlage 60506

ik ga als alles goed loopt eind augustus her-verbouwen en wat ruimte maken voor wat meer uit mijn toetsenverzameling.
op het moment is opnemen even belangrijker dan ¨netjes¨

:mega:

watn leuk doosje ...in de hoek boven x-plain .....

ook minimaal eettafel setupje weer voor beneden :

:P Kan je gave diepe zooi mee maken (zeker in combi met stem[samples]) !

ja de Boss ME50 is goed geschikt voor synths ook, er zit o.a. een goede stereo delay in met oneindige feedback bijna, ook een analog delay die gedraagt als een RE201..

watn leuk doosje ...in de hoek boven x-plain .....

dat is mijn koffer modular.

5 vco´s,, vcf, 2 vca´s,source mixer, stereo output mixer met reverb spring, external input met pitchfollower, cpu interface...
3 vc lfo´s, adsr en ar envelope gen.
oh ja, en ingebouwde monitor speakertjes.
het leuke aan deze is dat hij is voorbedraad voor FM, in alle extreme vormen.

hij doet het al bijna helemaal, maar moet nog een beetje solderen.
als hij helemaal af is dan post ik natuurlijk wat dingen en foto´s.

dat is mijn koffer modular.

5 vco´s,, vcf, 2 vca´s,source mixer, stereo output mixer met reverb spring, external input met pitchfollower, cpu interface...
3 vc lfo´s, adsr en ar envelope gen.
oh ja, en ingebouwde monitor speakertjes.
het leuke aan deze is dat hij is voorbedraad voor FM, in alle extreme vormen.

hij doet het al bijna helemaal, maar moet nog een beetje solderen.
als hij helemaal af is dan post ik natuurlijk wat dingen en foto´s.

staat op ...toonbank as almost ready ...loik
fm freak box

fm / cross en ring mod ...veel lfo,s is toch de bom voor originele soundjes

mijn nieuwe hok in het mooie utrecht: weinig sfeer met die telefoon foto's altijd maar you'll get the idea

(niet op de foto: avalon 737, nog een phantom AE en de lynx L22 die natuurlijk in de pc zit.)

jpfq5w.jpg

2vuhf2e.jpg

2vwe64n.jpg

je zou denken wat een kleine ruimte tussen de burostoel en de achterwand, maar dat is toch al gauw een meter of 2. daarachter zit overigens een vocal booth die nog ingericht moet worden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back