KORG Electribe EMX-1

Flatron

Ouwe rot
korg_electribemx.jpg

De Electribe serie heeft er een nieuwe telg bij, meer effecten een arpeggiator. Analoog modeling, 207 drum geluiden en 76 synth geluiden, twee ingebouwde vacuum tubes, een ingebouwde step sequencer, Audio Input met Auto BPM detectie.

Te verwachte prijs: 999 euro en te verkrijgen van af augustus 2003

Analog modeling system. 207 drum PCM sounds and 76 synth PCM sounds are built-in, and 16 different oscillators are provided to create a huge range of sounds Built-in two vacuum tubes Three stereo effects Numerous patterns optimized for all types of dance music are preloaded. Built-in step sequencer Motion Sequence function records knob movements Powerful arpeggiator function for immediate live performance or song production can be controlled by ribbon controller and slider An Audio Input allows you to run external sounds into Electribe MX's filter and effect engine Auto BPM detection SmartMedia support for easy data management

Laatst gewijzigd:
mmmm....waarom nog steeds geen ES1 engine erbij in? dan kunnen ze meedoen met de MC909 en de RS7000...... die buizen kan je er natuurlijk ook wel achteraan hangen in een losse unit lijkt me

:confused: Hoe kun je nu al weten of zoiets te duur is?

Het apparaat IS NOG NIET EENS UIT!!!! :stupid

Wacht tot als je de volledige lijst met speceficaties gezien hebt, een review gelezen hebt
en / of uitgeprobeerd hebt en enkele demo's gehoord hebt.
Oordeel dan pas of je hem te duur vind.

:frons:

No hard feelings :biertje:

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
:confused: Hoe kun je nu al weten of zoiets te duur is?

Het apparaat IS NOG NIET EENS UIT!!!! :stupid

Wacht tot als je de volledige lijst met speceficaties gezien hebt, een review gelezen hebt
en / of uitgeprobeerd hebt en enkele demo's gehoord hebt.
Oordeel dan pas of je hem te duur vind.

:frons:

No hard feelings :biertje:

ehhh..die lijst met specs is er gewoon hoor ;)

Hmmm tja Korg he!! :doei:

gr. Mario

Waar komt deze info vandaan?? Kan niks op google of Korg.com er over vinden.

"..twee ingebouwde vacuum tubes.." WHAT THE F**K is DAT nou weer???
(ikke beetje dom..)

euhm...

Korg.de is in het duits.
Specs zijn in het engels.

:confused:

Heeft ie dat nog rap even vertaald of zo!?

Nee ik heb dat niet gaan vertalen in het engels. zou een beetje zot zijn hé ! ;)

Dat displaytje ziet er wel lekker lullig (lees: retro) uit. ;)

Ahahaha..:(

Na Roland komt Korg op de markt met die :r groefboksen !!!!!:gaap: :gaap:

Jep, het aanbod aan grooveboxen wordt steeds groter: ;)
-Roland: MC-303, MC-505, MC-307, MC-909, D2
-Korg: Electribe M
-Yamaha: RM-1X, RS-7000

Toch wil ik hier even iets opmerken: grooveboxen zijn zeker niet bedoeld voor mensen
die denken dat ze zelf muziek maken door alleen wat te klooien met de preset patterns.
Ze worden pas interresant wanneer je je eigen patterns en songs ermee gaat maken.
Dan kunnen ze zelfs een goeie kladblok voor nieuwe ideën, en heel handig zijn voor vanalles en
nog wat. Een paar percussielijntjes, wat achtergrond pad geluidjes, een FX geluidje, ...

Zo kunnen ze echt wel handig zijn bij het ontwikkelen van nieuwe ideën.

Of denken jullie daar anders over? :confused:

Zo kunnen ze echt wel handig zijn bij het ontwikkelen van nieuwe ideën.

Of denken jullie daar anders over? :confused:

Ik heb al een jaar of twee een MC303 in de studio staan, en heb 'm in al die tijd misschien 3 keer aangezet. De "lullige" bediening (excuse le mot) van het apparaat kan mij niet helpen vlug nieuwe ideeen te ontwikkelen. Hoe kan dat ook met zo'n toetsenbordje en een stepsequencer? Geef mij maar het klassieke 61-keys semi-weighted keyboard ofzo... En de bediening via midi is ook al niet handig opgezet. Op zich leuke geluiden, maar daar da's dan ook alles (to my humble opinion)

Maar goed, dit is geen MC303 recencie... Die nieuwe electribe ziet er zeker geinig uit. En heeft in ieder geval een beetje display en interessante specs. Maar goed, als je beschikt over een paar synths en een sampler... what the heck moet je dan met een groovebox?!!!

:doei:

Back