KORG Electribe EMX-1

Een synth met 61 toetsen van 15 kilo pak je niet zo snel mee als een groovebox.

OK, ik weet het wel, een synth is natuurlijk iets heel anders als een groovebox,
maar wanneer je op kot zit, of even naar vrienden gaat is het wel plezant om met de groovebox wat ideetjes
in praktijk te brengen.

Ik geef je wel gelijk dat het bij de meeste grooveboxen niet echt makkelijk is om er iets op in te spelen,
maar er bestaat noch altijd zoiets als midi (bij nieuwere apparaten dan de mc-303 zou dit toch perfect moeten werken).

Ook heb je nog veel verschil in die dingen. Een MC-303 is nou eenmaal geen MC-909.

Grooveboxen zijn gewoon vaak (dus zeker niet altijd!) aantrekkelijk omdat ze zo goedkoop zijn,
en heel wat leuke functies bieden.

Een professioneel (of semi-professioneel) muzikant zal natuurlijk nog altijd veel meer hebben aan een
goede synth of workstation.

Akkoord?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Akkoord?

Weet je wat het is: ik ben gewoon niet zo weg van die grooveboxen. Maar da's heel persoonlijk natuurlijk. En ik moet zeggen dat de prijzen me soms ook tegenvallen. 1000 euro voor die nieuwe Korg Electribe vind ik veel geld, ook al heb ik 'm nog niet gehoord.

Maar voor de rest: helemaal akkoord!! :)

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Grooveboxen zijn gewoon vaak (dus zeker niet altijd!) aantrekkelijk omdat ze zo goedkoop zijn,
en heel wat leuke functies bieden.

Een professioneel (of semi-professioneel) muzikant zal natuurlijk nog altijd veel meer hebben aan een
goede synth of workstation.

Hmmm :erm: waarschijnlijk een kwestie van mee om weten te gaan.
Blijkbaar weet je niet helemaal waar je het over hebt.
Ik heb zelf vele synth's en modules gehad maar ben nu meer tevreden over de directe aanpak van grooveboxen.
Midi keyboard eraan hangen en gaan, veel verschil is er dan niet.
Maar dat is misschien heel peroonlijk :D
Er zijn trouwens vele pro's die met grooveboxen werken dus....
Maarja, je zegt eigenlijk zelf al niet altijd dus laat eigenlijk maar.... :doei:

Persoonlijk denk ik dat deze Korg best heel leuk gaat worden, alleen jammer dat er geen ES-1 in zit.

Grt. Ronald.

btw Flatron, je bent nogal Crea-Tea bezig met Photoshop, leuk :okdan:

Euhm...

Ik heb zelf verschillende synths en een groovebox, en ik heb al met veel verschillende soorten boxjes gewerkt,
dus ik weet wel een beetje waarover ik praat.
:P
Een voorbeeld: de roland D2 bevat zeer leuke functies en goede geluiden, maar zonder
een MIDI-keyboard is het bijna onmogelijk om er je eigen patterns meet te maken.
Ik vind het trouwens in de meeste gevallen gemakkelijker om er rap een 61 toetsen keyboard
aan te hangen en dan daarop te spelen, maar zoals je zelf al zij, is dit waarschijnlijk wel persoonlijk.

Ik denk inderdaad ook dat de nieuwe electribe wél een coole box gaat worden,
zeker als hij goeie analoge sounds gaat voortbrengen.
Hopelijk heeft hij ook goeie filters.

Over die sampling nog iets: dit word meestal niet gedaan bij analoog klinkende apparaten denk ik.
(alhoewel het wel eens handig zou zijn.)

;)

Mij lijkt dit een schitterende bak. Eindelijk een goede, degelijke behuizing. De stepsequencers van de electribes vind ik wel 100 procent geschikt om snel creatief bezig te zijn.

Al die realtimecontrollers zijn zeker gaaf, omdat je natuurlijk al je bewegingen kunt opnemen. Om die reden haal je dingen uit de electribes die je uit 'gewone' synths en drumcomputers minder snel haalt.

Ik denk dat ik er wel eentje ga halen, maar uiteraard eerst ff goed gaan luisteren straks.

Achterkant:

DSC00004.JPG

Origineel geplaatst door bambamstudio
Achterkant:

Zoals ik al eerder zei: ben niet zo weg van grooveboxen. Maar deze Electribe ziet er zeker leuk uit (leuker dan de meeste anderen)

En eerlijk is eerlijk de achterkant ziet er zeer degelijk uit. Zou willen dat sommige van mijn synthjes zulke mooie in en outs hadden.... en metalen roostertje enzo....

Het lijkt me een zeer relaxte bak! Dit is de eerste echte "groovebox" met een VA synth er in. Ik denk dat 1000 euro een mooie prijs hiervoor is. Je krijgt er best veel voor terug: VA synth, Seqeuncer, Rompler en als extratje buizen.

Er goed, en zoals een groovebox moet klinken.

Wat nu de tube functie is, is mij even ontgaan. Qua geluid hoor je geen verschil, maar ja, door een goedkope koptelefoon heb je al snel dat je iets mist.

JE kunt hem iig niet vergelijken met de andere etribe collega's.
Dit klinkt toch net ff iets beter. Zoals we van de Rm1z, mc 505 etc gewend zijn.

Het ding ziet er wel leuk uit, maar waarom hebben ze er van die TB draaiknoppen opgezet?

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
"..twee ingebouwde vacuum tubes.." WHAT THE F**K is DAT nou weer???
(ikke beetje dom..)

Buizen weet je wel, ooit wel eens een radio van 50 jaar geleden opengeschroeft, dan zie je
dus buizen ipv chips en ic's. Je hebt ook nog steeds buizenversterkers.
Dat klinkt wat mooier/warmer.

Origineel geplaatst door Blinx
Het lijkt me een zeer relaxte bak! Dit is de eerste echte "groovebox" met een VA synth er in. Ik denk dat 1000 euro een mooie prijs hiervoor is. Je krijgt er best veel voor terug: VA synth, Seqeuncer, Rompler en als extratje buizen.

Dat is harstikke mooi: een groovebox met ingebouwde VA.... Maar van de VA-capacitieten van die nieuwe Electrbe heb ik nog nauwelijk een indruk gekregen. What VA? Ik zie just another groovebox. En van z'n zogenmaamde VA mogelijkheden zie ik helemaal nog nix terug, ook al schijnt 'ie goed te klinken. Ik ben nog niet onder de indruk. Surprise me! With some hard facts.......

:confused:

Vandaar de knoppen?

Origineel geplaatst door fuse
:confused:

Vandaar de knoppen?

Al die Groove-dingen hebben toch knoppen... zodat je leuk aan filters kunt draaien! Of ben ik nou gek?? Kun je met die nieuwe Electribe ook echt zelf een sound in-elkaar-knutselen? Kun j een LFO toewijzen aan iets? Heeft 't een Ring-Mod? Hoeveel envelopes heeft dat ding dan? etc. etc. You catch my drift?

Yes, I really am a pain in the a.. !!!! 8o)

Deze bak de engine die lijkt op de Ea-1 (= VA!) en de EM-1 (= rompler). Ik heb zelf de EA-1 en daar zit gewoon ring mod sync (simpele) envelopes etc op. Ok het is geen MS2000 maar daar betaal je dan ook weer wat meer voor dan een EA-1....

Kijk wil je echt een 100% VA synth hebben dan is deze bak waarschijnlijk niet echt praktisch. Maar iemand die op zoek is naar een groovebox achtig iets is dit natuurlijk een geschenk uit de hemel.:engel:

Back