KORG Electribe EMX-1

Hmmmm, op de KORG-site de MP3 'ButRFLYZ' is toch ècht wel héérlijk!!
Trouwens 1 van de weinige/eerste keren dat ik een demo-mp3 gewoon goed/lekker vindt!!

Toch maar es checken dit gebakje! :{

vraagje

vraagje

wat zijn de grote verschillen tussen een exs en emx
behalve de sampler ?

kan iemand mij dat uitlegen :engel:

tja

tja

de blauwe EMX is de uit gebrijde versie van de oude zwarte EM-1
en de rode is een redelijk vette en makkelijk tegebuiken sampler
:z

Heeft iemand anders op het forum de buizen (een paar 12 AX 7) van hun SX of MX verwisseld? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik ervaar dat de middenfrequenties er echt uit springen als je die gain van die buizen helemaal openzet. Iets teveel zelfs. Ik zou willen dat er meer low-end komt (wie niet) als ik die gain openzet. Zouden andere buizen dit kunnen bevorderen? Op Thomann.de zie ik Sovtek Röhre van 10.30euro en Mesa Boogie buizen van 16.90euro per paar. Gaat hier echt verschil in zitten als ik ze zou vervangen? Wat zal die verschil zijn?

Ik merk tevens ook dat die buizen/outputs van de MX wel veel ruis geven.

Dit ziet er een zeer leuk ding uit en ik overweeg om er zelf één te halen. Ik heb dit even kunnen uitproberen en het is wel een compleet pakket voor een laag budget. Eén ding kan ik echter niet terugvinden: hoeveel muziek (in min.) kan je opslaan op het intern geheugen? Smartmedia kaarten zijn tegenwoordig moeilijk te vinden en zijn nogal duur, ik zou dat dus liever vermijden. Ik ben een beginner en zou graag wat rondspelen met muziek (klanken veranderen, effecten toevoegen, een deuntje opslaan als ik een idee krijg,...). Niet al te hoge eisen. Zal ik dus tevreden zijn met de hoeveelheid muziek die ik op het intern geheugen kan opslaan?

ik gebruik mn EMX1 heel veel, vooral als drumsbron en sequencer..
de drums zijn erg goed en baslijnen sequencen erg intuitief.
het enige nadeel is dat ie monofoon blijft per part, maar ja...

hier een stukje alleen de EMX1 :

Attachments

• emx1snip.mp3
    1.022,4 KB · Bekeken: 80
monofoon betekent dat je geen akkoorden kan spelen,
natuurlijk is hij wel stereo...

het interne geheugen is ruimschoots genoeg wnat je vervangt gewoon de preset patterns natuurlijk.
de song mode gebruik ik nooit ik speel er realtime mee zodat je zelf kan bepalen wanneer je wat aan en uit zet...

Klinkt wel zeer interessant. Ben je tevreden met de diversiteit aan geluiden of is dat iets dat je snel beu wordt?

Ik ga dinsdag terug naar de muziekwinkel en misschien koop ik er één :)

dit apparaat is om electronische muziek mee te maken...
verwacht dus geen strijkers blazers of pianoos enzo...
er zijn genoeg drumsounds en parameters en effecten om je geluiden te tweaken...

ik vind t echt vet en snel om mee te werken maar das voor iedereen anders natuurlijk...

Heeft iemand anders op het forum de buizen (een paar 12 AX 7) van hun SX of MX verwisseld? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik ervaar dat de middenfrequenties er echt uit springen als je die gain van die buizen helemaal openzet. Iets teveel zelfs. Ik zou willen dat er meer low-end komt (wie niet) als ik die gain openzet. Zouden andere buizen dit kunnen bevorderen? Op Thomann.de zie ik Sovtek Röhre van 10.30euro en Mesa Boogie buizen van 16.90euro per paar. Gaat hier echt verschil in zitten als ik ze zou vervangen? Wat zal die verschil zijn?

Ik merk tevens ook dat die buizen/outputs van de MX wel veel ruis geven.

't is een oude quote, maar mijn ervaring hiermee:
de EHX buizen zijn sovteks, enkel met een andere opdruk. mesa boogie buizen zijn naar mijn weten ook afkomstig uit de sovtek fabriek.

bovenstaanden vind ik persoonlijk geen aanraders.

een goede buis is bijvoorbeeld de JJ ecc83 of de long plate versie - de 803s
Tung sol maakt ook goede buizen. beiden veel minder ruis en een mooie klank.

voor meer low end zou ik een equalizer of andere effectapparatuur gebruiken.

Had al ooit in een andere topic hierover wat bericht (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=90808).

Heb zelf een tijd terug ook mijn tubes van mijn EMX vervangen :

Ik heb mijn tubes van mijn EMX1 vervangen voor JJ ECC83S Gold Pin versies.

Heb ze rechtstreeks aangeschaft van de JJ fabriek ( http://www.jjtubes.eu/ ) daar ze ook PayPal accepteren...en ook omdat ze goedkoper zijn dan in een (online)winkel.

Mijn EMX klinkt in ieder geval beduidend warmer en niet zo distorted (voorheen meteen na standje 2)...distortie begint nu pas halverwege in te kicken.

Back