Monomachine SFX-6 van Elektron

Origineel geplaatst door Flatron
ff herhalen ! ;)

The unit is expected to be ready in Q3 of 2003. Pricing is unconfirmed but rumoured to be somewhere between 1500 and 2000 euro/$

1500 and 2000 = 3500 :kroon:

Als ik em zo zie, dan zou ik bijna zeggen dat het een "normale" machinedrum is, met een kleine synth erin verwerkt. Wel een verfrissend design inderdaad. Zou het zo zijn dat er ook een stepsequencer in zit ?

Origineel geplaatst door C-Code
...Zou het zo zijn dat er ook een stepsequencer in zit ?
dat mogen we toch aannemen gezien het design aan den linkerkant,
ik mag toch hopen dat het een 16 sporen seq is die ook externe devices kan aansturen...?!

hoeveel osc's, env's etc heeft die bak eigenlijk? ben benieuwd naar de lijst met para's 8)

Het is toch algemeen bekend dat als er op een beurs iets achter (plexi)glas zit het apparaat het gewoon nog niet (goed) doet. ;)

Maar 1500€ voor een opgevoerde casio? Pffff..... ;)

Ik vinnem er in ieder geval interessant uit zien. Of hadden we allemaal liever de zoveelste 'standaard' VA of rompler gezien? Ikke niet. Je kan 'n hoop zeggen over Elektron, maar ze durven in ieder geval hun nek uit te steken. Dat die spullen dan vaak vrij duur worden hoort er 'n beetje bij: het zijn geen Proteus modules die je 80 keer kan verkopen met 'n ander kleurtje en 'n ander sample ROMmetje.

Ik denk ook dat ie achter plexiglas staat omdat ie 't nog niet (goed) doet. Zo gaan die dingen. Ze kunnen moeilijk vragen om de Messe uit te stellen, maar ze willen wel hun product onder de aandacht brengen.

Origineel geplaatst door bambamstudio
yep....

en ik vidn um erg lelijk...............

.maar nu ik ujm in het echt gezien en gehoord heb.....:{

DSC00038.JPG

DSC00039.JPG

DSC00040.JPG

DSC00041.JPG

DSC00042.JPG

Bamse, hoe heb jij hem kunnen horen :s

Ik keek in die bak en dacht alleen maar "naja, geen geluid niks..."
Had zelfs het idee dat er gewoon een dummie achter glas lag. Leek net alsof je zo bij de randjes van de onderste rij toetsen naar binnen kon kijken. Elektron had gewoon op z'n minst eentje moeten uitstallen waarop men kon gaan freaken. Anders demootjes geven.

Dat idee had ik ook. Het LCD deed wel iets en de ledje knipperden vrolijk maar volgens mij was het een grote fake.

Maakt niet uit, gewoon afbouwen die zooi en verkopen. ;)

Laatst gewijzigd:
En ja hoor... hij is vertraagd:

Oh no! Monomachine is delayed until August!

Unfortunately the release date for the first Monomachine units is
postponed. Reality caught up with us, read more below.

Monomachine update
------------------

As we now enter the magic month of June we face an unwelcomed delay of the
release of Monomachine. There is a vital part missing before the units can
be shipped, namely the keyboards. The deliverance of these are delayed so
that we can not deliver any units until August.

The time will not be wasted though. We will spend the hot summer months
polishing all the units so they all sparkle and shine at the release. And
we will also add some bonus features such as the polyphonic MIDI sequencer.

We hope you bear with us until August!

The resale price of the Monomachine has been set to:

USD 1900
EUR 1950
SEK 17500

The Euro price include sales tax. The prices are subject to change without
notice. The first 100 units will be offered to Elektron friends at a special
discounted price. Information on how to proceed to place your order for one
of these units will be delivered to you as we close in on the release date!

Team up with Elektron, sell your soul!
Verder zoeken ze nog mensen om de MachineDrum te promoten..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind die LEDjes boven de toetsen wel cool... Een soort 64 steps sequencer?

Nog een honderste plaatje, maar nu een beetje leesbaar.
http://messe.harmony-central.com/Musikmesse03/Content/Elektron/PR/SFX-6-lg.jpg

Als ik die knopjes en potmeters zo van dichtbij zie is het een erg goedkoop design. Dan moet er wel een HEEL moddervette sound in zitten (en uit komen) wil ik daar bijna 2 euro-ruggen voor neertellen.

Pff...

Ze weten daar zeker niet dat wij hier een kabinet Bakellende hebben?

:doei:

Ik geloof geen reet meer van wat die gasten van Elektron zeggen; eerst liegen ze (mij) een prijs voor, dan verhogen ze de prijs van de SID-station omdat ze zgn de chipies op hebben en nu een verhaal dat er geen keys te krijgen zijn voor hun nieuwe speelgoed?

Volgens mij hebben ze die plank nog steeds niet op orde en zijn ze bang dat ze net zo hard weer terugkomen als dat ze weggaan (voor zover de prijs dat toe laat in Europa) Ik kan inkomen dat je dan nog niet wil uitleveren maar om het op het keyboard af te schuiven... die dingen heb je als fabrikant toch al liggen als je gaat produceren, laat staan een leverdatum noemt :confused:

Origineel geplaatst door The Q
Ik geloof geen reet meer van wat die gasten van Elektron zeggen; eerst liegen ze (mij) een prijs voor, dan verhogen ze de prijs van de SID-station omdat ze zgn de chipies op hebben en nu een verhaal dat er geen keys te krijgen zijn voor hun nieuwe speelgoed?

Ik denk dat je paranoide bent.

Volgens mij hebben ze die plank nog steeds niet op orde en zijn ze bang dat ze net zo hard weer terugkomen als dat ze weggaan (voor zover de prijs dat toe laat in Europa) Ik kan inkomen dat je dan nog niet wil uitleveren maar om het op het keyboard af te schuiven... die dingen heb je als fabrikant toch al liggen als je gaat produceren, laat staan een leverdatum noemt :confused:

Nee hoor, die heb je niet per se al liggen...dat kost namelijk geld...je bent wat dat betreft dus als fabrikant ook afhankelijk van je toeleveranciers. Elektron is altijd bijzonder eerlijk en hulpvaardig naar hun klanten, dus als ze de synth nog zouden willen testen en bugs eruithalen VOOR ze deze uitbrangen zouden ze dat ook gewoon zeggen...sterker nog dat zou bij de meeste mensen als muziek in de oren klinken! (als een fabrikant dat NIET doet en bewust een product vol fouten uit zou brengen, wat vaak gebeurt, dan zou je de klanten eens moeten horen)

Origineel geplaatst door The Q

blow je veel? :duivels:

Origineel geplaatst door bazziman
Ik denk dat je paranoide bent.

Origineel geplaatst door olafmol
blow je veel?

ben idd wel aan een beetje rust toe :( :peukie:

Vind het juist een ideale lay-out van zo'n apparaat... Met de rechterhand spelen en met de linker tweaken!!
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar een demo ofzo... :{

Machinedrum User

Machinedrum User

Nou ik ben wel benieuwd wat deze MONO ding kan..ik heb zelf een machindrum maar moet hem terug brengen vanwege m'n outputs ik heb er 6 maar 2 zijn er kapot of opgeblazen en ik heb dat ding nu zo'n 3 maanden...maar goed er zit nog garantie op..Maar om ff eerlijk te zijn ik ben er heel tevreden mee, vette geluiden enz.:halleluja :halleluja :halleluja

Back