Voor de soundtrack van de race-game Proun die ik aan het maken ben, heb ik wat rock 'n roll-achtige nummers gemaakt. Echter, ik krijg die sound niet echt goed voor elkaar. Nou weet ik ook wel wat ik eigenlijk echte gitaren en zo zou moeten gebruiken, maar die heb ik niet, dus probeer ik het beste uit digitaal spul te halen.
Dus, mijn vraag: hoe kan ik deze tracks een betere sound geven? Ik ben nog erg n00b met productie-dingen als reverb, mix, stereo, compressie, etc., dus eigenlijk alle tips zijn welkom!
Dit zijn de drie korte nummers die ik heb gemaakt voor de soundtrack:
Soundtrack nummer 1
Soundtrack nummer 2
Loop voor in het menu
Los hiervan: is er eigenlijk zoiets als een leuke serie video-tutorials over muziek-productie en mixing en zo op YouTube? Ik wil er sowieso graag meer over leren!
Alvast bedankt!
Dus, mijn vraag: hoe kan ik deze tracks een betere sound geven? Ik ben nog erg n00b met productie-dingen als reverb, mix, stereo, compressie, etc., dus eigenlijk alle tips zijn welkom!
Dit zijn de drie korte nummers die ik heb gemaakt voor de soundtrack:
Soundtrack nummer 1
Soundtrack nummer 2
Loop voor in het menu
Los hiervan: is er eigenlijk zoiets als een leuke serie video-tutorials over muziek-productie en mixing en zo op YouTube? Ik wil er sowieso graag meer over leren!
Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
), alleen qua volumes mag er wel nog even naar gekeken worden (om ze lokaal wat in toom te houden).
Geen idee hoe goed met zoiets om te gaan.