Zoektocht naar kleine drumcomputer...

wImPiE

Ingeburgerd
Heyho,

'k Ben ook op zoek naar een geschikte kleine drumcomputer. 't Is te zeggen: voor een kleine prijs, stand-alone, werkend op batterijen, zo 'klein' mogelijk van formaat, handig in gebruik,...
Mijn bedoeling is mobiel (trein, auto, kot,...) minimal techno te kunnen maken. Wat zijn hiervoor de ideale bakskes? Is de DR-reeks van Boss geschikt? Betere alternatieven?

Mercikes voor de moeite!

Ken je de QY100 van Yamaha niet? Dan heb je naast drumgeluiden ook synthgeluiden enzo. Effecten erbij, etc. Werkt op batterijen ook en is zeker niet groot.

idd de DR-reeks, en de TR-606.

Je zou evt ook een Gameboy kunnen gebruiken met de juiste cartridge.

Origineel geplaatst door BCA303
Ken je de QY100 van Yamaha niet? Dan heb je naast drumgeluiden ook synthgeluiden enzo. Effecten erbij, etc. Werkt op batterijen ook en is zeker niet groot.

Leuk apparaat maar tenzij je een auto-accu in je rugzak stopt is deze allesbehalve cool. Die batterijen gaan harder dan ik kan drinken (heb hem ook gehad).

DR

DR

Ik heb zo'n boss ding een DR303 ofzo. Klinkt goed, maar in de praktijk doe ik er niets mee. Je mag em kopen. Ik heb er meermalen mee in de trein gezeten. En die batterijen doen het best lang. 200 euro? Hoorde ook een samplertje bij een SP303 dacht ik. Met oranje knoppen.

Lowtech

De Boss DR 660 is absoluut top, en diens opvolger, de DR 770 is ook niet mis (hoewel hij meer geheugen heeft dan de 660 schijnen er wel weer minder functies op te zitten). De 770 heeft wel een 909 kit, de 660 maar gedeeltelijk. 2e hands zijn ze ook zeker niet duur, zo rond de 150 euro voor de 660 en ik denk 250 voor de 770. Echt, je hebt daar meer aan dan aan een TR 606, zeker als je je niet wil beperken tot één specifiek geluid. Een andere optie is natuurlijk een kleine sampler. Ik heb zelf jaren lang met een SU 10 gewerkt, tot 'ie gestolen werd.

Lowtech, bedoel je de Boss Dr-202 Dr. Groove? Laat eens iets weten via e-mail of zo... Ben nu wel paar dagen op reis maar ben ZEER geinteresseerd... Heb ooit eens gelegenheid mee gehad er paar dagen op te spelen, en vond hem niet mis... Jammer genoeg wel ietske te groot om effe snel op te bergen... (Mobiel gebruik)

Ben meer en meer gestolen voor de DR-reeks van Boss. Maar welk is de beste om minimal techno te maken? DR-202, DR-550, DR-660, DR-670, DR-770, er zijn mogelijkheden zat. Wat is de beste uitkomst om aan m'n behoeften te voldoen? (Goedkoop, techno-soundz, batterijen,...)

Ik weet verder niet hoe lang een gameboy meegaat, maar ik geloof
dat die wel even draait. (de eerste versie dan - monochrome)
Ik heb er al 1 gekocht 7euro en wil tegen de tijd dit erbij:

-nanoloop
-little sound dj

zou mischien een optie voor je zijn.

Voor minimal techno zou ik zeker gaan voor een (oude) gameboy icm Nanoloop :)

[edit] Haha, zie je wel dat het een goed idee is! :P

Als je voor de Boss kiest lijken me de 660 of de 770 toch de beste keus, qua prijs maar ook omdat ze simpelweg meer geluiden hebben waarmee je aan de slag kunt. Je zult ooit wat anders willen maken, bijvoorbeeld op zo'n troostelose februari dag waar alle inspiratie weg is gezogen en je als laatste redding en dus vol overgave een Chicago Acid geinspireerd nummer gaat maken.

Dat moet ook wel. Als ik kijk wat m'n kleine broer met die autootjes doet. Die accu's moeten die stomme dingen met 100+ over een racebaan jagen. Zou stom zijn als je na twee minuten langs de kant van de baan staat niet...

Origineel geplaatst door Chinetti
Je zult ooit wat anders willen maken, bijvoorbeeld op zo'n troostelose februari dag waar alle inspiratie weg is gezogen en je als laatste redding en dus vol overgave een Chicago Acid geinspireerd nummer gaat maken.

klinkt bekend :)

De allerkleinste drumcomputers zijn door hun geringe afmetingen
onzichtbaar en daarom moeilijk te vinden. Later zul je beseffen dat het niet
om het vinden van deze drumcomputers ging maar om de zoektocht er naar.

Veel geluk en rijpend inzicht,
ISPdeRuiter

br_ry-10.jpg

met line in voor mic e.d., ingebouwde speaker, jede menge vette drums, grappige bass geluidjes
en AWM tonegenerator. Meestal te vinden voor ca 100 Neuro

Back