Zoektocht naar kleine drumcomputer...

Jede Menge?

Shiiiiit jij komt zeker uit Limburg :D

Doet me denken aan mijn gabbertijd die uitdrukking.

Kleine drumcomputers

Kleine drumcomputers

Origineel geplaatst door wImPiE
Heeft iemand ervaring met de Zoom (RT-123 en co)?

Deze RT123 van Zoom heb ik tot twee keer toe in mijn bezit gehad. Het is een leuk drumcomputertje met een simpel bassequencertje erin, welke natuurlijk gewoon programmeerbaar is. Hij weegt geloof ik iets van 880 gram en er zit een adapter bijgeleverd. Een van de goedkopere drumcomputers, te koop bij Feedback en Rockpalace.:W

Origineel geplaatst door Formant
ja, kut peppermill parties en raving nightmare. Hehehe, weet nou ook wel beter!

Sorry, ik ben nog 100% stupide gebleven.....

Pepperspray tussen de benen?

Inderdaad nogal onintelligent.

Belerend als altijd,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
De allerkleinste drumcomputers zijn door hun geringe afmetingen
onzichtbaar en daarom moeilijk te vinden. Later zul je beseffen dat het niet
om het vinden van deze drumcomputers ging maar om de zoektocht er naar.

Veel geluk en rijpend inzicht,
ISPdeRuiter

Hoe verzin je het weer...LOL

505, trade my wife

505, trade my wife

de TR-505 is de kleinste die ik heb staan.

Om te besluiten, welke zou ik nu het best kunnen kiezen om minimal techno te maken? Is de Zoom RT-123 niet meer voor rockmuziek? Is de DR-reeks van Roland ok? 't Zal waarschijnlijk zo een worden, maar welk een is dan de beste naar m'n wensen: goedkoop, techno, klein, batterijen.

Origineel geplaatst door wImPiE
Om te besluiten, welke zou ik nu het best kunnen kiezen om minimal techno te maken? Is de Zoom RT-123 niet meer voor rockmuziek? Is de DR-reeks van Roland ok? 't Zal waarschijnlijk zo een worden, maar welk een is dan de beste naar m'n wensen: goedkoop, techno, klein, batterijen.

Ja. De DR-reeks is wel goed, maar 't enige wat je daar aan techno uitsleept zijn de kits die je ook kunt vinden in een MC-303. Die Electribe-S-serie is helemaal zo'n gek idee nog niet, omdat je daar je drums tenminste zelf kunt maken (presets zijn te limiterend, en misschien niet "minimaal" genoeg voor je.

Heb een Dr-550 voor een leuke prijs op het oog. Wat is er verschillend met de Dr-550 Mk II? Wat over de sounds van de Dr-550??? Zijn er effecten op de Dr-550?

Origineel geplaatst door Chinetti
Als je voor de Boss kiest lijken me de 660 of de 770 toch de beste keus, qua prijs maar ook omdat ze simpelweg meer geluiden hebben waarmee je aan de slag kunt. Je zult ooit wat anders willen maken, bijvoorbeeld op zo'n troostelose februari dag waar alle inspiratie weg is gezogen en je als laatste redding en dus vol overgave een Chicago Acid geinspireerd nummer gaat maken.

zeker Brian,

ik heb behalve de tr 606 nu sinds een week ook een dr 670,
en die is echt super! strakke timing, makkelijk bedienen, midi, hartstikke handig!

Origineel geplaatst door mindtwist
Wat accu's betreft.. ik las op een er1 fan site dat een dude z'n korg er-1 in de trein gebruikt met behulp van een accu voor radiografische autos.. schijnt goed te werken :)

mt!

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Dat moet ook wel. Als ik kijk wat m'n kleine broer met die autootjes doet. Die accu's moeten die stomme dingen met 100+ over een racebaan jagen. Zou stom zijn als je na twee minuten langs de kant van de baan staat niet...

Ik weet dat dit een vrij oude thread is en dat deze posts ook niet echt nieuw zijn.. Maar ik vraag me wel ff wat af.. Wat gebeurt er met je apparaatje als de spanning van de accu omlaag loopt? En wat gebeurt er als een vers opgeladen accu meer dan 9V levert? Kan dat op 1 of andere manier schade aanrichten?
M'n EA-1 heeft 9V DC nodig.. En m'n broer heeft toevallig nog een 9.6V accu liggen.. Kan ik die voor dit doel gebruiken?

Groeten, Ivo..

je kan hem gebruiken die accu meet maar eens wat er uit je adapter komt een stuk meer als 9v

als je zeker wilt zijn stop je er gewoon een 7809 tussen
een ic van mischien 1 euro met een grnd een +9,2 v tot +20v in en een en excact +9v uit

er is ook een 7812 +12 v

susces

Bedankt!

En wat nou als het inkomende voltage onder de 9V ligt? Gaat ie dan gewoon op een gegeven moment uit zonder dat dat nadelige gevolgen heeft, behave het verlies van onopgeslagen werk?

Groeten, Ivo..

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Bedankt!

En wat nou als het inkomende voltage onder de 9V ligt? Gaat ie dan gewoon op een gegeven moment uit zonder dat dat nadelige gevolgen heeft, behave het verlies van onopgeslagen werk?

Groeten, Ivo..

geen idee.. maar gewoon om de zoveel tijd ff saven met je korgje.. kost hooguit 5 seconden :) ik heb al eens adapter voltage lager gezet bij mn er1.. lampje gaan wat minder hard branden.. maar blijft nog goed werken.. dus hij kan wel even door vorodat ie echt uitvalt.. :)

Back