Roland tr-808 lijkt oud te worden!

stof

Nieuwkomer
Help!

Ik gebruik hem niet heel erg veel, maar wilde het apparaat zojuist aanzetten en kreeg er geen geluid meer uit. Alle lampjes gingen werkten wel, maar de step-sequencer kon ik niet gebruiken, ook start/stop knop reageerde niet meer. Hele apparaat deed niets meer!

Even ongerust paar blokjes door het huis gerend, 808 aan laten staan, en toen werkte hij weer, alleen ging de snelheid alle kanten op.. Van langzaam naar snel naar ineens weer uit..

Toen aangesloten via din sync, en tempo loopt nu wel weer goed.. Maar het apparaat loopt soms ook niet mee, dan reageert hij ook nergens meer op. Lampjes blijven dan wel branden. Ik doe dit syncen via mijn x0xb0x of een 707, niet via tussenkomst van zo'n kastje..

Serieuze zaak dus! Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? En kan ik het apparaat naar Roland brengen voor reparatie? Heeft iemand daar ervaringen mee?

Bericht door een moderator:
hoort hier thuis, de 808 is geen software :D

Hier op 't forum zitten een paar technici die er vast wel even naar kunnen kijken. Roland maakt al jaaaren geen 808 meer, dus die zullen je ook doorsturen naar een reparatiecentrum dat nog zo'n dingen aanpakt.

Het helpt wel als je even zegt waar je ergens in NL of BE zit.

Ik zou even checken of je batterijen nog wel goed zijn in ieder geval. Weet niet hoe lang je hem niet hebt gebruikt, maar kijk uit dat ze niet gaan lekken of zo.

Mocht er echt iets mis zijn met je 808 dan is dat volgens mij altijd wel goed te maken. Ik zou hem niet naar Roland sturen als ik jou was, maar gewoon even contact opnemen met 1 van de techneuten hier. Ik weet niet waar je woont, maar o.a. Boemtsjak in Castricum heeft al zoveel 808's gerepareerd dat hij elk probleem wel eens voorbij heeft zien komen. Komt goed dus :)

Ah sorry had niet goed gekeken bij het plaatsen dan! zit in NL, Amsterdam..

Heb je de baterijen al gecheckt? Die zitten aan de onderkant. En staat de sync switch wel in de goede positie? en gebruik je de juiste Din-synckabel ipv midikabel

Heb je de baterijen al gecheckt? Die zitten aan de onderkant. En staat de sync switch wel in de goede positie? en gebruik je de juiste Din-synckabel ipv midikabel

Nee, batterijen niet gegechecked, maar ga even uit van post hierboven. Sync in goede positie, kabel is ook okay.

Zeg, ik had Boemtsjak gemaild via zijn website, maar die lijkt niet te reageren..!
Is hij op vakantie of heeft hij teveel 808's gezien? :P

Je zou eens het knoppie sync in/out eens 24 keer heen en weer kunnen halen.

ik kan ook zeggen voor 550 euro wil ik hem wel hebben dan. hehe

Meneer Boemtsjak lijkt niet meer te reageren!

Wie weet alternatieven in de vorm van andere geniale synthforummers?

Thanks,

Er zijn ook officiele Roland repair afdelingen (bij de grotere muziekzaak?). Wellicht dat die kunnen helpen met een grote beurt voorje 808.

Back