cubase jomox x base probleem help!

CptCRxCK

Ouwe rot
waneer ik mijn airbase edit via cubase en bijvoorbeeld de bassdrum tune omhoog gooi (via airbase userpanel) dan hoor je dit ook (duh!) maar waneer de cubase bij zijn loop point komt gooit hij de tune (of welke cc ik heb geedit dan ook) terug naar de standaard instelling van de gekozen drumkit. ook switched hij soms "uitzichzelf" van drum kit.

wat doe ik fout?

aan jou heb ik wat.....
heb de manual van de jomox iig gelezen het probleem lijkt in cubase te zitten

owja hij lijkt ook niet persee bij het looppoint de kit opnieuw te laden....

je zal wel ergens een program change ongewild ingetekend hebben en in je prefs de midi instellingen wel niet goed hebben staan... (reset on stop....)

Allemaal dingen die niet aan cubase liggen maar aan jouw onkunde :D

Hyde, doe eens niet zo moeilijk man.............je geeft wel de juiste oplossing, maar de manier waarop is een beetje kinderachtig.

grappig hyde maar heb er met iemand achtergezeten die zijn handleidings wel heeft gelezen en hij kwam er ook niet uit ik het zal inderdaad iets als resetonstop liggen maar het gaat niet om ingetekende aanpassingen aan de geluiden maar aan aanpassingen die ik via een device panel aan breng duzzz heb je nog zin om te helpen blijf je grappig wezen

Ik had een xbase, als die een half uur aanstond dan versprong de pitch van de bassdrum, ik denk omdat ie dan warm werd. Misschien is dat jouw probleem ook en is het niet je program die terugspringt naar de default, maar verspringt bijvoorbeeld de pitch van je bassdrum en lijkt ie nu op de default program.

Dat heb je met die analoge bakken, gebeurt ook bij mijn drm.

hmm zou kunnen maar denk toch niet dat dit et probleem is als ik hem met abelton edit gebeurt het ook niet en zo onstabiel zal een airbase toch niet zijn?

Als je zeker weet dat het met Ableton niet gebeurt, dan zal dat het probleem niet zijn.

nope in abelton doet hij het niet het is echt in cubase dat hij hem reset

maar goed.... niemand die mij kan helpen?

Selecteer je de drumkit vanaf de airbase of stuur je een program change naar de Airbase vanuit Cubase ?
Probeer dat anders eens...

in beide gevallen het zelf gesiedemieter

Probleem is opgelost het kwam omdat een drumkit geselecteerd had in cubase als ik dan reset laad hiij hem schijnbaar weer ik hem nu op off gezet en hij doet het niet meer

Probleem is opgelost het kwam omdat een drumkit geselecteerd had in cubase als ik dan reset laad hiij hem schijnbaar weer ik hem nu op off gezet en hij doet het niet meer

dit staat in mijn top10 cubase ergenissen. Het maakt het selecteren van de patches binnen cubase voor mij nutteloos. Tenzij je werkt met volledig opgeslagen patches maar vaak tweak je nog even wat terwijl je bezig bent.

mja beetje jammer he :P nou is er met de aibase zonder patch heel goed te werken maar voor bijvoorbeeld mijn transistor bass of evolver is het best jammer

Back