jomox airbase midi probleem

arjanvoet11

ACILATOR
Hoop dat iemand hier mij kan helpen..

Ben sinds dit weekend eigenaar van een airbase 99 alleen krijg ik de airbase niet getriggerd met mijn sequencer (RM1X)..
Heeft iemand hier misschien ervaring met deze setup en ook problemen gehad met het aansturen.

Ik heb namelijk al vanalles geprobeerd. Heb eerst een ROM bank gecopieerd naar user bank, toen het midi kanaal ingesteld, midi/play op on gezet en geprobeerd maar de airbase stuurt niets uit. Als ik de aibase trigger met de play/midi knop op de voorkant wordt er wel gewoon uitgestuurd. Ook de mid thru werkt niet, geeft in ieder geval niets door. Midi kapot?

De verkoper weet zeker dat bij hem alles werkte, heeft hij getest.. Hij zegt dat het iets met de instellingen te maken heeft??

Heb ook nog even geprobeerd met een ER-1 en TR-505 maar ook dan gebeurd er niets..

Help....

Ja dat snap ik, volledige klavier afgegaan vanaf -4 octaaf tot +4. Dat is het niet, kan namelijk wel gewoon m'n drumstation en nord rack triggeren en aan sturen met de RM1X, en dat werkt hetzelfde..

Kan het verder niet aan instellingen liggen?
Moet de midi thru altijd signaal doorgeven ongeacht de instelling van de airbase??

Ja, maar vergis je niet het is wel degelijk doorgeven. M.a.w. doorgeven wat er binnenkomt en niet wat het toestel zelf aan midi-data uitstuurt, dat gaat (normaal) enkel buiten via de midi-out.

Dat is me duidelijk, bedoel dan ook de midi data betreffende andere midi kanalen voor het aansturen van instrumenten in de daisy chain..

voor live gebruik ik die opzet....Yamaha rm1x als sequencer, de airbase als drumdoos erbij.

Ik ga ervan uit dat je de Yamaha wel in weet te stellen om een extern apparaat aan te spreken. Bij de airbase even goed je MIDI menu doorlopen. Je RcvCh op hetzelfde kanaal als je Yamaha. Als je op de Play/Midi knop drukt op je airbase zal die branden en kom in een menu voor deze instellingen. Anders moet je eerst in de MASTER Mode kijken welke play modus aanstaat:
Should the Play/Midi button not light up, check the play
parameter in Master Mode.

In master menu is de MIDI mode volgens mij Play = Off en kan de airbase door een externe controller gebruikt worden.

Dit zou moeten werken :)

en?...gelukt?

Het instellen van de midi parameters is gelukt maar krijg er nog steeds niets uit..
De verkoper wil me 150€ terug geven en mag ik de airbase zo houden. Weet alleen niet of dit slim is, als de midi echt kapot wat gaat me dat dan kosten om te maken??

Weet jij misschien iemand in de regio eindhoven (of elders in nederland) die dit zou kunnen maken? of misschien beter opsturen naar Jomox??

je hebt hem wel al eens rechtstreeks aan je RM1X gehangen (dus niet via een Thru van een andere bak, maar rechtstreeks op de OUT van je RM1X) ?

Zoals seiko al zegt, probeer hem eens op een andere directe midi out van een bv een pc. Kan me niet voorstellen dat de midi ingang kapot is, maar zou kunnen natuurlijk. Volgens mij is dit niet zo moeilijk te maken, zal waarschijnlijk een sn75176ap iç'tje zijn of iets in die trent. Maar ik zou eerst het probleem proberen te isoleren.. ff nieuw kabeltje er tussen en op midi interface pc hangen.

150 terug.....wat heb je ervoor betaald?

heb er 250€ voor betaald..

je hebt hem wel al eens rechtstreeks aan je RM1X gehangen (dus niet via een Thru van een andere bak, maar rechtstreeks op de OUT van je RM1X) ?

Heb ik al geprobeerd, airbase was de eerste in daisy chain, vandaar dat ik er ook achter kwam dat de midi thru niets doorgeeft.

Zoals seiko al zegt, probeer hem eens op een andere directe midi out van een bv een pc. Kan me niet voorstellen dat de midi ingang kapot is, maar zou kunnen natuurlijk. Volgens mij is dit niet zo moeilijk te maken, zal waarschijnlijk een sn75176ap iç'tje zijn of iets in die trent. Maar ik zou eerst het probleem proberen te isoleren.. ff nieuw kabeltje er tussen en op midi interface pc hangen.

Heb de PC nog niet geprobeerd, wel met ER-1 en TR-505 maar ook dan stuurt de airbase niets uit..

Heb de airbase gister even open gemaakt, was niet zo blij te zien dat hier al heel wat aan is gesoldeerd (geprutst). Heb dus ook maar besloten het risico niet te nemen en terug te sturen naar verkoper, gelukkig doet deze niet moeilijk en krijg m'n geld terug!

Allemaal bedankt voor de feedback!!
Dan maar weer verder op zoek naar een werkende airbase...

Back