access virus in cubase

TMT

Dutch Touch
Beste,
weet iemand hoe ik midi data van mijn access virus ti zoals veranderingen in cutoff of resonance kan opnemen in cubase?
Met een masterkeyboard eraan gekoppeld kan ik wel veranderingen opnemen via het masterkeyboard. Als ik de virus als 'masterkeyboard'gebruik lukt dit niet. het gaat overigens om de rackversie van de ti .....
Als ik de parameters aanpas dan is dat wel hoorbaar, maar de veranderingen opnemen lukt niet.
Wel kan ik volume,pan en een aantalanderen opnemen door dit via write/read enable direct in te tekenen. Andere cc data reageert niet.
Ook vind ik bepaalde midi instellingen niet terug in de virus die wel in de handleiding genoemd worden. Volgens mij essentieel maar ik kan het niet vinden. Het gaat om bijvoorbeeld knob target.
Wie kan mij op weg helpen?:halleluja

De knoppen van de TI kun je als automation opnemen. Maar als je hem in 'remote mode' zet (volgens mij met shift-edit', maar ik weet het niet zeker), sturen de knoppen gewoon midi cc uit. Kies dan wel template 'Virus A-B-C'.

Even rechtermuisknop op de cut off button en toevoegen aan automation. Dan moet het wel lukken!

Bedankt voor jullie reacties. De rechtermuisknop werkt niet, bij het afspelen reageren alle knoppen, alleen opnemen van de data lukt niet.
De template kan ik laden, ook in de midiremote, alleen dan reageert juist geen enkele knop meer bij het afspelen. Ik ben er nog niet uit dus, ik hoop dat er iemand is die mij nog op weg kan helpen
Thanx so far !

oké, The Unholy is the man! Super, dat was toch de gouden tip. Nogmaals bedankt! Ik ga nog een uurtje verder nu.
Case closed.

Back