Mixertje Tapco.. (OK of ROMMEL)

Zor

Ingeburgerd
Ik was van plan om een klein mixertje te kopen om toch wat extra hardware te kunnen aansluiten op mn pc..

Ik kwam op een tapco 220fx terecht, ik vraag me af of dit wat deftig is van kwaliteit en of ik hier zeker geen miskoop met doe.
Had eens gehoord bij keymusic en die wisten me te vertellen dat dat niet meer werd gemaakt?? Klopt dit?

Ik dacht aan een tapco omdat dit toch ietwat een deel (El Cheapo welliswaar) van mackie is..
behringer is ook goedkoop maar weiger ik te kopen omdat ik vrees voor de kwaliteit!

thnx

Bij de naam Tapco moet ik altijd aan dit filmpje denken (al eerder ergens gepost door een mede-forumlid) :

Bouwkwaliteit lijkt me dus niks mis mee.

Ik kocht net een Tapco mix 120. niet dezelfde dus, en waarschijnlijk nog goedkoper, maar toch heel degelijk gebouwd. Ik ben er alleszins tevreden over.
een belgische handelaar zei me ook dat hij niet meer werd gemaakt, en kon hem niet leveren, maar op ebay vond ik ze nog, zelfs goedkoper, met verzendkosten erbij :)
ik denk dat je met tapco een degelijke kwaliteit binnenhaalt, voor een zeer schappelijke prijs. doen zo, zou ik zeggen

Wij gebruiken de Tapco blend-6 erg regelmatig in de opnames, en ik vind de kwaliteit erg goed. Voordeel is ook dat er niet zo'n mackie geluid inzit. Hij is iets neutraler en eerlijker. We gebruiken hem ook wel eens als voorversterker voor de gematchte Röde microfoons, en dat doet hij ook prima. En met 2 art mp-1 pre-amps werkt het nog beter(wel eerst de chinese buisjes vervangen door Sovtek LPS(longplate spiral filment)buizen)

Tapco komt van dezelfde band als Mackie, is ook een sub-merk van Mackie...geheel niet slecht, kan je makkelijk aanschaffen hoor

Tapco komt van dezelfde band als Mackie, is ook een sub-merk van Mackie...geheel niet slecht, kan je makkelijk aanschaffen hoor

Dat weet ik, maar er zit niet dat typiese mackie geluid in. Dus dat vind ik het grote voordeel(naast de lagere prijs). Ik koop ook geen sehneiser kop telefoons omdat daar zo'n sehneiser geluid inzit. Audio technica is veel eerlijker in't geluid.

Hahaha...goed...ik hou me er al weer buiten. Succes

Ah, een sehneiser fan. Maar in de studio is een super analitiese audio technica echt beter. Voor thuis heb in een AKG of een Beyerdinamics koptelefoon(warmer geluid). En mijn pioneer uit 1970 gaat ook nooit weg.

( geef mij maar sennheiser hoor, zie ook betreffende topics )
volgens mij leuk mixertje , kan je weinig buil mee vallen

Ah, een sehneiser fan. Maar in de studio is een super analitiese audio technica echt beter. Voor thuis heb in een AKG of een Beyerdinamics koptelefoon(warmer geluid). En mijn pioneer uit 1970 gaat ook nooit weg.

Helemaal geen fan van welk merk dan ook. Wel ben ik iemand die allergisch is voor mensen die meningen als feiten verkondigen en zomaar statements eruit gooien die niet per se hoeven te kloppen maar het wel brengen als de enige waarheid. Daarom dacht ik ik hou me er maar lekker buiten want dan kan het toch geen zinnige discussie opleveren.
Ik ben ontzettend blij voor je dat jij blij bent met je 16 koptelefoons, en dat je ieder gebruikt voor z'n specifieke doel maar zeg dan dat je die PRETTIG VIND, of FIJNER VIND DAN...kom niet met verhalen als deze is BETER DAN DIE enz. Zolang je niet eens met typenummers komt dan gaan dat soort statements al helemaal niet op!

Maar ik hou me er maar buiten hoor

Ik heb een Tapco Mix 120, het is een fijn mixertje met een goede kwaliteit hardware (zeker voor het geld), maar ik vind hem wel wat veel ruis hebben. De EQ klinkt mij neutraal in de oren. Leuk bruikbaar mixertje voor erbij, maar voor opname zou ik er geen genoegen mee nemen.

Ik heb een Tapco Mix 120, het is een fijn mixertje met een goede kwaliteit hardware (zeker voor het geld), maar ik vind hem wel wat veel ruis hebben. De EQ klinkt mij neutraal in de oren. Leuk bruikbaar mixertje voor erbij, maar voor opname zou ik er geen genoegen mee nemen.

Veel ruis in vergelijking met ?? Hangt er natuurlijk vanaf wat je gewoon bent.

Ah joh, een Tapco 1204 FX mixertje kost 125,-.. en dat is met een fx processor ingebouwd, kost dus geen drol. Zal best goed zijn hoor voor dat geld..

PRETTIG VIND, of FIJNER VIND DAN...kom niet met verhalen als deze is BETER DAN DIE enz. Zolang je niet eens met typenummers komt dan gaan dat soort statements al helemaal niet op

ik heb ook een senheiser HD 25 SP en die drukt nu eenmaal een erg senheiser stempel op het geluid. De audio technica licht in de studio dus kan niet FF kijken hoe hij heet, maar het is wel een van de meest analitiese koptelefoon die ik ooit heb gehoord. Dat is geen fijn ding om even een CDtje mee te luisteren.

Veel ruis in vergelijking met ?? Hangt er natuurlijk vanaf wat je gewoon bent.

Bijvoorbeeld in vergelijking met mijn (inmiddels hoogbejaarde) Aardvark 8-in/out geluidskaart. Zelfs bij redelijk laag volume zit er gewoon een 'gezonde' dosis ruis bij. Voor de prijs zou ik ook niet anders verwachten. Prima voor monitoren en als utility-mixertje (superhandig ding). Daarnaast is de 'foute' semi-jaren 70 look erg leuk!

Onrust, als ik je tracks luister kan ik me ook niet voorstellen dat je nog ruis kunt horen. :peukie:
Maar zonder gein, als ik met (ruizige) emmertjes delays en/of feedback zit te werken valt me ook geen mixer ruis op. Bij e.g. zang is dat wel anders.

Back