microtonic blijft loopen?

D-Joriz-

99% disabled
Na lang zoeken ga ik deze vraag toch maar stellen..
ik heb al TE lang gezocht.. opt forum en overal

als ik in microtonic een pattern heb gemaakt die lekker klinkt dan sla ik hem tegenwoordig op als audiofile ,omdat ik niet begrijp hoe je hem maar 1 pattern moet laten afspelen

in fl-studio
voorbeeld- ik maak een pattern,die is klaar voor gebruik
selecteer het volgende channel voor een crash oid en channel 1 blijft lopen terwijl ik channel 2 heb aangeklikt..
dus met andere woorden hij blijft lopen tot ik weer ik stop druk..
een soort van extreem lange release die niet stopt:?

WAT zie ik over het hoofd?

Het kan inderdaad dat er in een klank een hele lange releasetijd is ingegeven, moet je eens bekijken. Je kan ook patterns triggeren via midi (begint geloof ik bij C1 voor pattern 1), kan zijn dat het dan zo wel werkt?

kerel.. je bent geweldig!:halleluja
bedankt ,het werkt .. gewoon de kick op mn keyboard inspelen en recorden
zou er nog een manier zijn?

Gauw ff een paar dreunen editten :D

Je kunt dit ook combineren... Dus laten loop laten lopen (selecteren via MIDI noot) en extra kicks etc toevoegen via lagere MIDI noten (hoe en wat staat in de handleiding. De loops stoppen kan volgens mij met een C0.

ja kheb alles doorgenomen maar kan dr geen wijs uit
hij blijft gewoon repeaten ook op een ander channel..
via midi krijg ik alleen de losse samples... maar het gaat me ook eigenlijk alleen om de kicks dus dat is in principe niet zo,n probleem..
alleen dat ie niet meer stopt als je een ander(leeg)kanaal selecteerd.. das wel irritand

Je kunt in FL toch wel een MIDI noot (C0) programmeren om een loop te stoppen? Ik snap het geloof ik niet helemaal...

Met hoeveel instances van uTonic werk je? Gebruik je de Multi-Output versie?

ik save hem wel elke keer als audiofile en zet die achter elkaar.
dan blijft ie niet loopen in een leeg kanaal

Wat bedoel je met ander kanaal? Ik heb zo'n idee dat je in één pattern zit te klooien met meerdere geluiden.
Linksonder zitten de patterns. a t/m l. Boven zitten de verschillende geluiden. I tm VIII.

men nemen FL Studio

pakt van channel 1 in de playlist het vakje SS Samle Seqencer
men laad daar een u-tonic in.. ik neem als voorbeeld freaks on mars preset,beetje bijstellen en klaar is kees.
dan wil ik in channel 2 van de playlist flstudio een crash zetten..maar dan hoor ik dus U-tonic nog lopen/loopen.. Hij stopt dus niet met spelen als ik een leeg FL studio channel selecteer?

ik hoop dat het zo wat duidelijker is

Ik ken Fl verder niet maar waarom zou µtonic stoppen? Het is een drumsynth en pattern player. Als je wil dat die stopt moet je op stop drukken. Of een pattern maken waar het eerste geluid niet gebruikt wordt of helemaal geen patterns gebruiken.

Huh ik snap het probleem niet echt.
Wat je omschrijft is normaal gedrag.
Hij blijft loopen omdat je op play hebt gedrukt.

Lijkt me wel zo handig dat ie loopt, zeker als je avatar iets te maken heeft met de muziek die je maakt.

Als je wilt dat ie een ander pattern speelt stuur je de bijbehorende midi noot.
Of je stuurt zoals hier boven staat C0 om te stoppen.

Niet lullig bedoelt maar miss de handleiding eens doorlezen.

Maak je het pattern in FL zelf of in Microtonic?

In microtonic zijn er volgens mij rechtsboven 2 buttons (1tje met een piano en 1 met een kleurenpallette), als je die 2 aanvinkt dan kun je op FL spelen.
Als je een pattern in microtonic maakt, dan heb ik geen idee.

Weet niet of het met de full version hetzelfde is, ik had namelijk de demo...

Vraagje: Ik gebruik nu miocrotonic, echt dikke synth, maar wil die geintegreerde patterns niet gebruiken. Is het mogelijk dat ik de drum patches aanstuur met de FL studio pattern, en m dus enkel gebruik als modulaire synth, en niet als pattern based drummachine?

Vraagje: Ik gebruik nu miocrotonic, echt dikke synth, maar wil die geintegreerde patterns niet gebruiken. Is het mogelijk dat ik de drum patches aanstuur met de FL studio pattern, en m dus enkel gebruik als modulaire synth, en niet als pattern based drummachine?

In de bovenste rij knoppen van Microtonic zit een keyboard icoontje (klein vierkant ding). Als je deze aanklikt kan je gewoon noten in spelen (of dus een pattern gebruiken).

nadeel van microtonic is dat hij geen "stop" kent.
Als jij een noot van 1/3 maat opgeeft, zal hij doorbeuken tot het eind van zijn release...

Back