House Drum

VSTi bedoel je, beste drum vsti is Microtronic, al zou ik voor het standaart house werk toch een goede sample bank beter kunnen gebruiken, of wat plaatjes samplen. Wil je toch net als ik zoveel mogelijk controle hebben over het geluid hebben koop dan een goed boek over synthese.

Drumatic 3 ies graties, en van 1 van de synthforum leden.

Het is vooral persoonlijk, maar als je house wil maken misschien een 808/909 kloon ?

En als drumsynth wellicht de waldorf attack ?
Klinkt anders dan microtonic, lekkerder vind ik.

Stylus RMX heeft een breed pallet aan klanken. Kreate is wat smaller maar naar mijn smaak liggen de geluiden beter in de mix.

ja ik gebruik ook stylus rmx, maaruh... hoe gebruik jij hem dan, heb je samples toegevoegd, of gewoon de standaart content en daar wat mee mixen?

Ik gebruik RMX op 2 manieren (of een combop van beiden): Core Libary en dan sound menu's. Vervolgens vanuit dit menu via een sound (bd, kick, hats, etc) trickeren (per slot) om hier verolgens in m'n sequencer een beat mee te maken.

Om de beat interesant te houden wil ik deze nog wel eens opslaan als wav, vervolgens omzetten naar rex2 bestand en dit bestand middels de Sage converter (bijgeleverd) importeren in RMX om vervolgens met choas en time functie te varieren.

Op het deel van de Spectrasonics site voor geregistreerde gebruikers staat dit prima uitgelegd met allerhande filmpjes.

Succes!

kort en bondig antwoord;GURU!
daar kun je van alles mee doen. leuk speelgoed!

of probeer eens een gratis vst als Drumatix (wet niet of ik de spelling goed heb, maar das een gratis vst gemaakt door een forumlid)

ADM, Stylus RMX, Toniq (ofzo:?) Drumatic, Drumazon (> TR-909 Emulator, is zeker een aanrader!)

Veel Succes!

D16 Group heeft een aantal waanzinnige Roland emulaties voor die meer vintage kicks en drum sounds.

Stylus RMX, ADM en Waldorf attack. Mocht je iets out of the box zoeken (hardware) kijk eens naar drum synths van JoMoX. Geweldige sound en heerlijk analoog.

Inderdaad, wil je vintage drums; D16 Drumazon (TR-909), Nepheton (TR-808 ) en Nithonat (TR-606).

Om je een indicatie te geven hoe goed deze emulaties zijn; ik heb mijn echte TR-909 verkocht en ingeruild voor deze 3 en ik heb er geen spijt van.

Overigens krijg je met samples niet voor elkaar wat je hiermee kunt.

er zijn meer dan genoeg goede sample cd's uit dus ik zou eerder voor een goede sampler gaan zoals bijvoorbeeld guru of gewoon kontakt meer vrijheid en meer mogelijkheden...

Laatst gewijzigd:
Wat bedoel je?

laat maar, ik heb mijn antwoord :D

Hahaha, ja Gijs,
ik zag hem ook ineens in diverse topics, sommige waren al 5 jaar "gesloten" :P

NoProblem: we halen de BS er zelf wel tussenuit !

lang leve SF ! :okdan:

(sow, weer een post erbij ;))

Oh ja, tuurlijk nog iets OT Toevoegen;
GURU, beste idee ... na de VST's van D16

Laatst gewijzigd:
koop de NI maschine.
dan heb je alles wat je nodig hebt om een hele housetrack te maken.
van kicks percusie claps tot synths etc...
gebruik hem zelf ook

Back