[2 circuit bend] PSS-130 midi out ?

Keybern

Ouwe rot
ben in het bezit geraakt van een Yamaha PSS-130.
Klinkt uiteraard voor geen meter, maar hij is wel lekker licht, klein en de toetsjes spelen lekker zacht. (uiteraard zonder velocity of aftertouch)
Imho perfect als portable midi controller.

Nu, heb echt totaaaal geen ervaring in circuit bending, maar ik zou er mij wel aan willen wagen.
Mijn vraag: Is het mogelijk om goedkoop een midi out op dit ding te voorzien ?

Laatst gewijzigd:
niemand ? ;{

niet zo'n goed idee dan ?

Heb ondertussen een website gevonden van een leverancier van midi modchips:
http://highlyliquid.com/kits/decoder.html
maar dit lijken me voornamelijk midi in mods te zijn + ze zijn waarschijnlijk veel complexer dan wat ik zoek. Moet goedkoper kunnen.

Ik denk dat je beter zo'n klein midi keyboardje van 30euro kan kopen.

Als je die PSS-130 wil gaan circuit benden. Moet je er batterijen in doen, open schroeven en met een draadje met een condensator er tussen verschillende dingen op op printplaat verbinden. Zodra je geluid verandering heb draadje, condesator+tuimelschakelaar solderen(of eerst met witte stift aanstippen, en als je klaar bent alles in een keer solderen) en de volgende zoeken.

Thx, lijkt me al bij al geen rocket science.
Wat voor een condensator gebruik ik best ? Of experimenteer ik best met verschillende capaciteiten ?

Een tuimelschakelaar zeg je, misschien ook een paar potentiometers voor geleidelijke overgangen ?

Laatst gewijzigd:
Thx, lijkt me al bij al geen rocket science.
Wat voor een condensator gebruik ik best ? Of experimenteer ik best met verschillende capaciteiten ?

Een tuimelschakelaar zeg je, misschien ook een paar potentiometers voor geleidelijke overgangen ?

Ik geloof dat je met 100microFahrad al genoeg heb. Pot meters werken niet altijd, maar dat moet je gewoon FF Testen met een 1 meg potmeter(lineair en/of logaritmies daar zijn bij circuitbenden geen regels voor, dus gewoon experimenteren). Als maar een klein gedeelte van je potmeter voor verandering zorgt moet je een kleinere nemen(stel hij gaat maar tot de helft, neem je 500K). Die condensator is zodat je minder snel je circuit frituurt. Ik laat ze ook meestal in de bend zitten. Je kan ook eerst even de print helemaal los halen, want bij een van de PSSen hoef je niet eens bends te maken. Dan maak je gewoon real-time bends door met natte vingers op de print de duwen. En dan hoef je alleen maar een gat in de voorkant te zagen.

Da's voor midi in, niet voor midi uit.

Midi uit toevoegen is vaak veel lastiger dan midi in.

Waarom moeilijk doen als je voor 30euro'n midi keyboard hebt?

Ik heb bij een poosje terug een ESI Keycontrol 25 XL voor 30 euro gekocht. Goed zoeken op't net(ik heb'm uit een reclame krantje van een of andere muziekwinkel).

Ik heb bij een poosje terug een ESI Keycontrol 25 XL voor 30 euro gekocht. Goed zoeken op't net(ik heb'm uit een reclame krantje van een of andere muziekwinkel).
Nice :baco:

Nu, ik heb al een midi controller hoor. Maar das een joekel van 5 octaven. Ik zoek iets wat in m'n laptoptasje geraakt.
Kan ik tijdens de lunch op m'n werk een heuse medley spelen :eureka:

Ander moet je voor dat nano keyboardje van Korg gaan +-50euro. Is heel klein, en met usb.
Dat ding met die platgestampte keys ? Een geluk dat ze wit-zwart gekleurd zijn, anders zou je nog niet meteen merken dat het een klavier voorstelt.
No thx :z Zelfs 20 euro is teveel voor dat ding.

Moet je mij die maar es ff aanwijzen dan

heb al enige keren aangegeven
:
de roland keyboards ( e15, e16 etc ) zijn vaak voor 30-50 euro tekoop.
aanslaggevoelig , grote fijne toetsen en ook nog eens midi in/uit en een 1 vinger begeleidingssysteem naar keuze erbij !.
geen geld en geen concurentie die ik kan bedenken op het moment ( zoulang het duurt.
succes

Back