ELP - Peter Gunn geluiden

sh1000

Stamgast
Ik moet binnenkort - als verzoeknummer met mijn band - Peter Gunn's theme van ELP spelen. Dus eerst maar eens even geluiden gemaakt en de solo uitgezocht. De solo is wel heel typisch en ook het geluid, dus ik probeer er in de buurt te blijven.

Helaas heb ik al even geen analoge synths meer, dus digitaal knutselen. Wat vinden jullie van de geluiden? Lijkt het op jullie analogen?

Attachments

• intro PG.MP3
    951 KB · Bekeken: 74
  • solo PG.MP3
    1,8 MB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Helaas nog geen reacties hier.

inmiddels wel vanuit de repetitieruimte, Peter Gunn komt vast in het repertoire. Suggesties voor de sound blijven van harte welkom.

Komt aardig in de buurt. Denk dat je hier en daar met wat eq. Het een en ander nog wat "dikker" kan krijgen, klinkt nu nog beetje flets (kan het moeilijk uitleggen), maar dat is ook altijd iets wat erg lastig vind met geluiden "namaken" . Maar denk niet dat veel mensen in het publiek dat door zullen hebben.

Misschien moet je inderdaad met een equalizer er wat meer laag in draaien. Maar verder klinkt het prima en kan je er zo mee het podium op. Je publiek zal echt niet na afloop komen klagen over het feit dat je klank niet voldoende op het origineel lijkt. Belangrijker is dat je de partij goed naspeelt. Succes!

Back