Bestaat er een MC-404 van Roland.

Ik heb geruchten gehoord dat er een nieuwere versie van de tb-303 zou bestaan, hierin zou dan al standaard een distortion filter zitten, ik vroeg nog: Is het niet toevallig een modje? Nee, het zou echt van Roland zijn.
Wie weet hier meer van?

VariOS

VariOS

Misschien doelen ze op het software model dat Roland van de 303 heeft gemaakt... voor die VariOS bak.

vari303.jpg

vari303s.jpg

Sequencing met Sliders.. jieha

Het gehalte aan synth-fabeltjes is weer hoog...
't Is hier al bijna "Analogue Heaven"

mc-404, tb-404,... allemaal nonsens
Ik heb vorige week een TR-707 overgekocht van een ex-roland aankoopverantwoordelijk (of was het verkoopverantwoordelijke??? kweettetniemeerjuist..)
Die werkte reeds voor Roland in de tijd dat men de 303's op de markt bracht. Die dingen kreeg men toen gewoon niet verkocht. Het is één van Roland's grootste flops.
In Roland-België is er toen naar het schijnt waterschade geweest in de opslagplaatsen waar die dingen stonden en honderden 303's zijn beschadigd geraakt. Om nog wat extra van de verzekering te krijgen, hebben ze er toen gewoon nog een hele hoop onbeschadigde 303's bijgesmeten... :(

Hadden ze toen maar geweten dat 2de hands die dingen vandaag de dag voor 4 keer hun oorsprokenkelijke prijs verkocht worden...

Aangezien de 303 een complete flop was indertijd, denk ik ook niet dat roland toen een opvolger zou ontwikkeld hebben. Niemand moest die dingen toen hebben. Ook de SH-101 en de TR-606 zijn niet echt aangeslagen, toen ze uitkwamen.
Het grappige is, dat de meest verkochte toestellen uit de XoX reeks, de TR-505 en TR-626 blijken te zijn.
In de jaren '80 (voor de house en techno-revolutie) moest niemand nog analoog hebben. Digitaal was toen de nieuwste trend en iedereen moest dat hebben. Een beetje zoals je nu plotseling alles virtueel met software en DSP's moet gaan doen.

Origineel geplaatst door technomauriesje
Ik denk dat je dit ding bedoelt
MC09.jpg

:yamaha:

Nee, ik bedoel er echt eentje uit de 80ies uit de tijd van de originele tb-303...

Hmmmm, MC-404. Grappig, zou mooi zijn.
Net als 't Monster van Loch Ness, de Yeti, UFO's, Bigfoot en een cd van mij in de hitparade..
:D

Omdat het getal vier bij de chinezen "dood" impliceert?
Ow nee Roland is japans:kimono:

ik had een 404....

(was wel van van Doepfer...)

Dat fabeltje van dat de 4 een ongeluksgetal zou zijn en daardoor niet gebruikt is, slaat ook nergens op.
Roland heeft immers ook de Jupiter-4 en MC-4 gemaakt?

Kweet niet, heb beide nog nooit geprobeerd maar volgens de reacties van gebruikers zijn ze wel ok.:P

Origineel geplaatst door Sly Dog
Dat fabeltje van dat de 4 een ongeluksgetal zou zijn en daardoor niet gebruikt is, slaat ook nergens op.
Nou, dat 4 een ongeluksgetal is is in ieder geval -geen- fabeltje - genoeg fabrikanten die de 4 wel overslaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/4_(number)

Roland heeft immers ook de Jupiter-4 en MC-4 gemaakt?
Uitzonderingen misschien ;). Hoe kun je een 4-stemmige synth anders noemen? Mono-poly was al bezet :D.

Back