Bestaat er een MC-404 van Roland.

Dat is helemaal waar van dat het ongeluks getal is en dat Roland het daarom niet meer gebruikt. Dat de JP4 en MC4 bestaan is sociologisch maatschapelijk etc. in de tijdsgeest dat dat soort toestanden als achterlijk werd ervaren maar dat kwam weer helemaal terug in de jaren 80 met een frisse wind in de directie van Roland.

Ik sla ook altijd pattern 4, instrument 4, songblok 4 etc.etc.etc. over in mijn sequencer :D

En 13 ook natuurlijk, want 1 plus 3 is 4...

"In Japanse en Chinese culturen is vier het getal van de dood: het getal 4 wordt vrijwel hetzelfde uitgesproken als het teken voor de dood. Om deze reden worden series 4 in commerciële voorwerpen vaak gemeden. Ook zal men in Japan nooit kado'tjes vinden die in pakjes van 4 verpakt zitten: meestal in drieën."
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vier)

Vooruit, vooruit, jullie hebben gelijk.:geslaagd:

Opvallend.... Roland heeft ook nooit een SH-4 uitgebracht. Wel een SH-3 en SH-5.
En die MC-04 kan ik ook niet vinden.

In Japan is 4 een ongeluksgetal, net als 13 hier. Japanners zullen het getal 4 dan ook vermijden (er zijn daar bijvoorbeeld geloof ik geen 4e verdiepingen in hotels en ziekenhuizen)

4 in het Japans klinkt net als het woord voor dood.

Ik geloof dat er een vergelijkbaar bijgeloof in China bestaat vanwege dezelfde reden.

Origineel geplaatst door bazziman
Ik geloof dat er een vergelijkbaar bijgeloof in China bestaat vanwege dezelfde reden.

Klopt, in China brengt het getal 24544724332264 ongeluk. Is opvallend, er zijn geen kamernummers met #24544724332264 in China.

R

Klopt, in China brengt het getal 24544724332264 ongeluk. Is opvallend, er zijn geen kamernummers met #24544724332264 in China.

Onzin, 24544724332265 brengt juist ongeluk, 24544724332264 brengt alleen ongeluk als de haas en de stier op 1 lijn met de krekel staan bij volle maan.

Origineel geplaatst door Arv
Is opvallend, er zijn geen kamernummers met #24544724332264 in China
R

Ahaaahahahahaha. :D

Origineel geplaatst door Tactic
Onzin, 24544724332265 brengt juist ongeluk, 24544724332264 brengt alleen ongeluk als de haas en de stier op 1 lijn met de krekel staan bij volle maan.

Geniaal :D

je vergeet erbij dat ze ook allemaal moeten lachen, anders geldt dit juist weer niet.:frons: :D

Is wel bizar, ik was laatst in Japan en had vlucht : JAL-4414
Ik had mijn kogelvrijvest en reddingsvest in de aanslag, ik had de beste vlucht sinds jaren.

In China is numerologie héél belangrijk!

Daarom zijn de TB303, de TR808, en de TR909 zo succesvol!

3 staat voor geluk, en 3*3(=9) is dus het summum van geluk (getal van 'Tian'; de hemel).
Waarom 8 nu precies zo geweldig is dat weet ik niet meer, maar ik weet wel dat er in een gemiddelde straat in China, véél huizen met huisnummer 8 zijn --de postbode schijnt dit niet zo heel leuk te vinden 8o)

Ja maar ja maar.....

roland_mc-4.gif

:D

Origineel geplaatst door Hanz
Ja maar ja maar.....

roland_mc-4.gif

:D

Was nie zo'n succes, of wel?

Best wel hoor, z'n voorganger de MC-8 (de eerste digitale hardware sequencer) is geflopt, maar de MC-4 werd door vrijwel iedere 'serieuze' electronische componist gebruikt.

Ok, wist ik niet :)
Misschien geen japanse ontwerper (die niet bekend was met het cijfer 4 probleem)?

Back