19 inch rack

Status
Please reply by conversation.
Hey Etaoin,

Wat bedoel je met tafel frame? Ik zoek iets dat niet al te veel ruimte in beslag neemt, dus bij voorkeur zoiets:
RS_657.jpg

Maar het mag ook zelfbouw zijn.

Dat bedoel ik inderdaad. Voor dat budget koop je een nieuwe (QL RS10 39 euro bij Verspuy bijvoorbeeld). Daarom vroeg ik me af of je speciale eisen had, gezien de hoogte van het budget voor een tweedehandsje.

Ik had een Akai S6000 in zo'n QL RS10. Ik gok dat die nog een tikje zwaarder is...
Ik heb er ook een Samson monitorversterker in gehad.

Anders even de specs checken op de QL website.

Amerikaanse gaten? Die schieten ze toch alleen in Afganistan e.d.? 8o)

Ik heb dat ding hier volgeplemt en doordat je er 19" spul inhangt krijgt 'ie vanzelf zijn stevigheid. Een zakje met schroefjes zit er bij, dus geen probleem met dingen vastzetten enzo... :okdan:

Ja, ik bedoel met getapte gaten in het frame zelf. Die raken een beetje in onbruik omdat als de tap slijt het frame onbruikbaar wordt, dus het is wat minder bruikbaar voor racks waar veel in gewisseld wordt. Daarom zie je systemen met kooimoeren veel meer. Sowieso zijn veel rail-systemen tegenwoordig schroefloos, die klik je er gewoon in.

Maar voor die prijs, tja...

Ik zou me wel kunnen voorstellen dat je voor zware rack-spullen een standaard wil die net even iets meer kan hebben dan de Stagg hierboven.. Lijkt me dat die een stuk minder stabiel is dan zo'n QuikLok bijvoorbeeld, alhoewel schijn kan bedriegen natuurlijk..

@Etaoin Wat bedoelde je precies met die Amerikaanse gaten?

Dat de schroeven direct in het rack schroeven. Daar zitten dus gaten in met een schroefdraad. Als dat verslijt (en het is tenslotte maar een paar mm schroefdraad) kun je dat gat niet meer gebruiken.

Dit tegenover racks met vierkante gaten waar kooimoeren in gaan. Als een kooimoer verslijt vervang je gewoon de kooimoer. Sowieso heb je al veel meer schroefdraad, dus het zit allemaal wat steviger.

Ah okay dat bedoelde je. Het verslijten. Ik ga denk ik niet veel wisselen met units. In principe dient het nu alleen voor mijn versterker ik denk dat dit wel een perfecte oplossing is. Bespaart me ook weer wat geld. Tegen de tijd dat ik wat meer unit-ruimte nodig heb (en dus wat meer draagkracht) kan ik voor de real deal gaan. Kan ik voor het geld dat over is met mijn vriendin uit eten :)

Maar als hij geschikt is voor 6 kg, kun je er dus enkel je versterker inhangen. Ik heb trouwens ook een RA100 in mijn rack hangen om mijn hoofdtelefoon (!) aan te sturen. Echt stabiel oogt die stagg niet echt nee. Vooral in de zijrichting zal hij wel een beetje deinzen. Snap ook niet waarom ze niet even een hoeklijntje extra erin zetten zodat je 2 driehoeken hebt dan kan hij gemakkelijk het driedubbele aan gewicht aan.

Ja 6 kg is niks, met een beetje spul kom je makkelijk op het dubbele, driedubbele. Heb jij 'm zelf ook ?

Groeten!

Maar als hij geschikt is voor 6 kg, kun je er dus enkel je versterker inhangen. Ik heb trouwens ook een RA100 in mijn rack hangen om mijn hoofdtelefoon (!) aan te sturen. Echt stabiel oogt die stagg niet echt nee. Vooral in de zijrichting zal hij wel een beetje deinzen. Snap ook niet waarom ze niet even een hoeklijntje extra erin zetten zodat je 2 driehoeken hebt dan kan hij gemakkelijk het driedubbele aan gewicht aan.

PS Haha, fraai, een hele eindtrap voor headphones ... 8) da's dan met oordoppen, right ? ;)

Status
Please reply by conversation.
Back