mijn firewire interface gebruiken in ableton.. vraagje

nick903

Nieuwkomer
ik heb dus de edirol fa66 aangeschaft.. de instalatie van de driver verliep prima, ableton zag hem ook direct, maar het geluid is bagger..
de fa66 is verbonden met mijn laptop, ik heb geen extra kaart hij zit gewoon in het 4 polige ieee 1394 aansluitingkje wat op mijn laptop zat...

weet iemand waar dit aan kan liggen?

Je moet de latency in Ableton aanpassen. Ik heb dezelfde interface en kan in Ableton Live Lite 7 ook niet op dezelfde settings werken als dat ik in bijvoorbeeld Reaper doe.

Wat ook helpt (mits je voldoende werkgeheugen hebt) is voor de diverse samples het knopje [RAM] activeren. Hiermee wordt de sample dan in je geheugen geladen in plaats van steeds weer getriggerd vanaf je schijf.

ok, ik vind t maar vaag.. jij gebruikt asio ook? welke waarden hebben bij jou dan t beste resultaat? ik gebruik ook ableton live lite 7 le huppeldepup..

wat heb jij voor firewire ingangen op je pc? als ik vragen mag?

IN en Output latency staan op 10,5 ms elk. Ik gebruik de standaard FireWire poort van mijn pc's moederbord, een Asus P5K Pro. Ook gebruik ik idd ASIO

De buffer staat bij mij op 440 Samples.

Lagere settings leverde bij mij veel stotteringen en andere audiobrei op, vandaar dat ik aan de veilige kant ben gaan zitten.

ok, ik gebruikte dus de 4 polige ieee1394 aansluiting op m laptop. nu heb ik de edirol geinstaleerd op me oude laptop, die pci kaarten ondersteund, heb ik voor 18 euro een kaart gekocht met 2 6 polige aansluitingen voor fire wire:) en dat werkt nu als een trein.. lag het toch aan die aansluiting (grotendeels) ja logisch ook, vraag me nu eigenlijk alleen af waarom ik in godesnaam een nieuwe laptop heb gekocht? die geen pmcia kaarten ondersteund en met een te kutte firewire bus.. damn

4 polig aansluiting hoeft nog niet zoveel uit te maken. Het kan ook aan de FireWire chipset liggen die op je nieuwe laptop zit. Sommige chipsets zijn zeer eenkennig.

ok, dat zou goed kunnen ja.. welke set(firewire) gebruik jij als ik vragen mag?

de handleiding van de edirol zegt by the way dat 4 polige aansluitingen alleen geen bus powering geven.. (mijn edirol geeft dat zowiezo niet ongeacht of er een adapter aanzit) dus inderdaad niks over slechtere prestaties..

Op dat Asus moederbord (P5K Pro) zit een VIA chipset. (VIA VT6308P-controller ondersteunt 2 x IEEE 1394a-poorten (één mid-board; één op achterpaneel))

De beste chipsets komen van TI (Texas Instruments).

Op de Edirol kun je als het goed is schakelen tussen bus-powered of adapter. Aangezien ik vage bijgeluidjes krijg (door de muis veroorzaakt) als ik via bus-powered schakel, heb ik de adapter gewoon aangesloten.

Back