Cdj-800 mk1 mp3

tommy!

Nieuwkomer
Hey,

Ik heb vorige week 2 cdj-800 mk1 gekocht en mij is verteld dat het alleen wav bestanden afspeelt dus geen mp3. Nu heb ik toch geprobeerd om mp3 er mee af te spelen aangezien wav een stukkie duurder is dan de 320kbs. Dus heb 2tracks gekocht en gebrand op cd geprobeerd en werkte prima.

Maar nu is mijn vraag aangezien ik geen mp3 zou kunnen afspelen, is de mp3 in het proces van het branden omgezet tot een ander bestand? En heeft dit gevolgen voor de kwaliteit van de track?

Ook vroeg ik me af of het merk van het cdtje waarop je de tracks brand nadelen kan hebben voor de kwaliteit?

Hoop dat iemand dit weet of hier ervaring mee heeft gehad..

Ciaoo!

Als je de cd brandt als audio cd, dan worden mp3 bestanden omgezet naar .cda bestanden, wat gelijk staat aan een .wav bestand. De kwaliteit van de mp3 wordt er niet beter door, maar is dan wel af te spelen op gewone cd spelers.

Als je de cd brandt als data cd, dan worden de mp3`s ook daadwerkelijk als mp3 erop gezet.

Over de kwaliteit van cd-r`s is meer dan genoeg op internet te vinden. Taiyo Yuden en Matsui (geen merken, maar fabrikanten) maakten jarenlang de beste cd`s, maar weet niet of dit nog steeds zo is.

PS: dit is geen computer- en dj forum. Wellicht kun je je vragen beter op andere fora kwijt :eureka:

Oke maar is het verschil van .cda of de mp3 daadwerkelijk te horen? Neemt dit zoveel kwaliteit af dat als je het naast elkaar zou afspelen je het verschil zou horen?

PS: dit is geen computer- en dj forum. Wellicht kun je je vragen beter op andere fora kwijt :eureka:

ik heb ook geen vraag over mijn gear of over mijn comp. het gaat mij om de kwaliteit van de track... denk dat dit toch het beste forum is om daar een vraag over te stellen:)

Back