Wat is bij jou "wat meer"? De prijs waar ik ze de laatste tijd voor weg zie gaan is namelijk tussen de 500 en 600 euro. Veel geld voor een Juno 60, maar is kennelijk tegenwoordig de gangbare prijs. 350 euro is tegenwoordig de gangbare prijs voor een Juno 106.
Dat is dan wel weer redelijk veel. Realistisch 400-500, maar als je echt graag te veel betaalt zijn er ook mensen die je daar graag bij willen faciliteren. Een Juno 106 is zeker geen slechte keus, die kun je zelfs al onder de 300 vinden.
Je hoort mij niet zeggen dat prijzen van boven de 500 euro het ook daadwerkelijk waard zijn. Ik zeg alleen maar dat dat de prijzen die gevraagd worden (en vaak gekregen worden op ebay) tussen de 500 en 600 euro liggen voor een exemplaar in perfecte staat. Overigens zou ik dat er nooit voor betalen, maar 350 euro is wel weer heel erg onrealistisch. voor 450 euro moet je goed zoeken denk ik.
Die van mij hou ik overigens zelf. Heerlijk synthje zo'n Juno 60.
Ik wil hier geen knakenpoetser of europoetser topic van maken. Als je er eentje te koop hebt hoor ik het wel en dan zien we wel hoe het met de prijs zit. Als er iets van kenton of midi-dcb bij zit is zij natuurlijk meer waard.
uit die post waar je naar linkt: "juno60, 100% werkend, uiterlijk in wat mindere staat"
als het alleen om een krasje zou gaan, dan zou de verkoper het er niet bijzetten. dus voor een ingedeukte juno60 zonder houten zijpanelen en wat missende knoppen is 375 een prima prijs
mijn beschrijving is zeker overdreven,... maar ik ben al te vaak op advertenties afgegaan waar 'lichte uiterlijke onvolkomenheden' wel heel erg eufemistisch was. vergis je niet... een juno60 is gebouwd als een tank. dus als er uiterlijk iets mis is en het de moeite waard is om te noemen (dus meer dan gebruikssporen op een synth van 30 jaar oud), dan is het vast na geen mooi exemplaar meer. of je dat belangrijk vindt is een tweede. maar daarom vind ik 450-600 voor een mooie juno60 niet raar.
ik hoop echt dat je er 1 vindt. het is een beperkt apparaat, maar wat ie doet, doet ie fantastisch. misschien is een korg polysix een mooi alternatief. ik weet niet hoeveel die tegenwoordig doen (kijk wel uit voor lekke batterijen!)
maar laat je aub niet afschepen met een juno 106 als alternatief. het is echt een verschil van dag en nacht.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.