Vraagje over een Yamaha DD 50

AOR

Ouwe rot
Dit apparaat heb ik gisteravond 2e hands op ebay gekocht en ik vroeg me af of er mensen zijn die er meer van afweten. Ik namelijk vrij weinig.

Ik heb het aangeschaft vanwege de midi-aansluiting.

i-1.JPG

Is 100 euro veel geld voor dit machientje?

Dit topic plaats ik omdat ik er gewoonweg alleen beknopte info op het internet over kan vinden en erg ongeduldig ben.

meningen neg/pos zijn ook welkom.

Zelf heb ik niet zo'n DD'tje maar ik weet wel dat Yamaha zo'n ganse familie van die DD's heeft gemaakt.

Qua geluid zal je er niet onmiddellijk superdrumgeluiden uithalen maar het is alvast een makkelijke manier om drumtracks mee te maken en je geluiden, via MIDI, uit een ander toestel op te laten borrelen.
Je kan er wellicht veel harder op rammen dan op een gewoon klavier.

Hopelijk zijn die pads velocity-sensitive.

De Handleiding kan je alvast nalezen in het nederlands. Kan je je, in afwachting van levering, al wat vertrouwd maken met je nieuwe aanwinst.

Drum ze :D

koel !

koel !

je hebt een handleiding? beter ! Bedankt !

lexje wat heb je nu weer gekocht ?

ga je live optreden ?

ik vind 100 euro wel veel
volgens mij kan je daar ook die pads van akai voor kopen

ziet er iig ... eh ja hoe zeg ik dat ..
debiel uit ...

is die josti proof ?

:D

Origineel geplaatst door MadR
lexje wat heb je nu weer gekocht ?

ga je live optreden ?

ik vind 100 euro wel veel
volgens mij kan je daar ook die pads van akai voor kopen

ziet er iig ... eh ja hoe zeg ik dat ..
debiel uit ...

is die josti proof ?

:D

STERF !

ik heb een tijdje geleden de DD-5 gekocht, vrijwel hetzelfde precies maar ik heb maar 4 pads,...
De interne geluiden zijn echt superkut, maar ik heb dit ding gekocht om midi geluiden te triggeren dus dat is niet zo erg...

Ohja, ik heb +-30 euro ofzo betaald denk ik... waren wel geen drumstokjes bij maar die heb ik van iemand kunnen afluizen.

Ik wou dit ding gebruiken om in onze (redje en ik) liveset wat live percussie bij te slagen,maar ik vrees dat ik dan 2 armen te kort kom... maar voor dat weinig geld denk ik dat ik hem toch maar hou, je weet nooit of ie eens van pas komt...

wat ik er vanaf weet ? Gewoon midi kabel aansluiten en geluiden selecteren. En slagen op die zooi dan !!!:stupid

Origineel geplaatst door AOR
STERF !

ach de prijs is redelijk in vergelijking met die pads van akai
heb het nog effe nagezocht en die blijkt 322 euro te zijn

zo nu blij ?

*D

Origineel geplaatst door Waveglider
ik heb een tijdje geleden de DD-5 gekocht, vrijwel hetzelfde precies maar ik heb maar 4 pads,...
De interne geluiden zijn echt superkut, maar ik heb dit ding gekocht om midi geluiden te triggeren dus dat is niet zo erg...

Ohja, ik heb +-30 euro ofzo betaald denk ik... waren wel geen drumstokjes bij maar die heb ik van iemand kunnen afluizen.

Ik wou dit ding gebruiken om in onze (redje en ik) liveset wat live percussie bij te slagen,maar ik vrees dat ik dan 2 armen te kort kom... maar voor dat weinig geld denk ik dat ik hem toch maar hou, je weet nooit of ie eens van pas komt...

wat ik er vanaf weet ? Gewoon midi kabel aansluiten en geluiden selecteren. En slagen op die zooi dan !!!:stupid

Jah, dat was ook mijn insteek, ik had in de interne geluiden niet al te veel vertrouwen, maar dat full midi controll stond me zeker aan. Percussies maken, een drummer uitnodigen en .. tjah...

Maar, ik neem aan dat je per pad een ander geluid in kan voeren. Stemmetjes? :bekdicht:

Origineel geplaatst door MadR
ach de prijs is redelijk in vergelijking met die pads van akai
heb het nog effe nagezocht en die blijkt 322 euro te zijn

zo nu blij ?

*D

zeer zeker, dankje wel. :biertje:

Maar, ik neem aan dat je per pad een ander geluid in kan voeren. Stemmetjes?

JA, maar je moet wel een 'layer' maken met drumsounds ... ze zitten op dezelfde midi channel (mijn d5 toch)...

Dus gewoon je midi drum sounds layeren over het hele keyboard... zo doe ik dat dus.

ja, ok. Ik zou eventueel met Reason een redrum met 5 verschillende samples (channels) kunnen gebruiken, die door de DD50 wordt aangestuurd. Deze week haal ik hem op, ik laat nog even weten wat ik ervan vind. TNX 2 everyone.

Back