Mixer on stage

koweblomke

Dr. Teeth
Ik ben op zoek naar een mixer met minimaal 1 mic input en 2 stereo inputs voor live optredens.
Hij moet het liefst ook nog een stereo gebalanceerde XLR uitgang hebben. (mag evt. ook via een DI)
En last but not least ik wil er een FOH Mix op binnen laten komen die ik uiteraard niet terug wil sturen de zaal in.
vervolgens wil ik deze mix naar mijn in-ears sturen via deze mixer.

Nu heb ik de Mackie 802 VLZ3 gevonden (Prachtig apparaat overigens:{)
:eureka: zie pagina 8 van http://www.mackie.com/products/802vlz3/pdf/802VLZ3_Hookups.pdf

maar ik ben benieuwd of iemand van jullie ook goede alternatieven weet voor deze mixer. Het is tot nu toe de enige mixer die ik gevonden heb die voldoet aan mijn eisen.
Veel mixers hebben namelijk wel de mogelijkheid voor de ingangen, maar zodra je er een FOH Mix bij wilt hebben, die je vervolgens niet de zaal in wilt sturen, dan lijken heel veel mixers niet te volstaan.
Heb ik dan zulke hoge eisen of is hier misschien een andere oplossing voor?

Ik ben op zoek naar een mixer met minimaal 1 mic input en 2 stereo inputs voor live optredens.
Hij moet het liefst ook nog een stereo gebalanceerde XLR uitgang hebben. (mag evt. ook via een DI)
En last but not least ik wil er een FOH Mix op binnen laten komen die ik uiteraard niet terug wil sturen de zaal in.
vervolgens wil ik deze mix naar mijn in-ears sturen via deze mixer.

:eureka: zie pagina 8 van http://www.mackie.com/products/802vlz3/pdf/802VLZ3_Hookups.pdf

maar ik ben benieuwd of iemand van jullie ook goede alternatieven weet voor deze mixer. Het is tot nu toe de enige mixer die ik gevonden heb die voldoet aan mijn eisen.
Veel mixers hebben namelijk wel de mogelijkheid voor de ingangen, maar zodra je er een FOH Mix bij wilt hebben, die je vervolgens niet de zaal in wilt sturen, dan lijken heel veel mixers niet te volstaan.
Heb ik dan zulke hoge eisen of is hier misschien een andere oplossing voor?

Opzich niet veel wat je vraagt maar wel veels te hoge eisen voor de grootte/compactheid die je zoekt. Over het algemeen zijn van die kleine compacte minimale mixertjes niet bedoeld voor de mogelijkheden die jij voor ogen hebt. Dus alternatieven...ja van Behringer en Phonic maar niet van de kwaliteit van de 802 VLZ3. Ik heb pas zo'n schattig mixertje erbij gekocht en het is hoe klein ook Mackie en alles wat je ervan mag verwachten, goed en slecht. Veel mixer voor weinig geld

wat is dit weer voor klets
alsof mackie zo goed goed is, zelfde kneut als behringer.../

:?:?:?

Mackie maakt vet klinkende mixers dude,.. behringer maakt lo end ruisbakken!!
Verder kopieert behringer schaamteloos zo'n beetje alles wat er op de markt komt qua design.

Lees dit bv

Heel mooi samengevat:

all Behringer stuff is made in a large chinese plant with the cheapest materials by young chinese workers that actually live bunched together in dorms that reside across the street from the DAMN FACTORY! (see youtube). Uli Behringer is a thief whom takes advantage of intelectual property rights and preys on companies in hopes that the do not whip out the big gun lawyers and sue.

Hoef je echt niet voor te meten. Gooi gewoon es track 1 en je masters open op een behringer,.. dan waai je weg van de ruis. Maar goed,.. deze discussie is al 1000 keer gevoerd op t forum en miljoenen keren volgens google.
En de meningen zijn eensluidend. Is r altijd natuurlijk iemand die er dwars tegenin wil gaan.
Ook best,..

JAJAJA

In Behringer zitten de goedkope Panasonic en ALPS en in Mackie die van goud

meet eens een keer een tafel door dan weet je wel beter

Hahaha, anders ga jij lekker meten en knutselen...blijf ik lekker muziekmaken en mijn oren gebruiken!
Dat de kwaliteit van Mackie achteruit is gegaan t.o.v. vroeger ok...en dat Mackie ZOALS IK OVERIGENS OOK AL VERMELDE IN MIJN POST ALS JE JE OOGKLEPPEN IETS VERDER HAD OPENGEZET heeft Mackie absoluut z'n voor en tegens...MAAR er zit wel degelijk verschil in hoor, en ik heb toch redelijk wat dingen gehad (inclusief verschilende types van de bovengenoemde merken, nog steeds btw) en met redeijk wat dingen gewerkt.

Meten = op een heleboel gebieden nog steeds geen reet weten goos!

Er vraagt hier iemand om meningen en advies over een situatie die hij schets, geef gewoon normale en zinnige input of hou je mond, helemaal als het op deze manier onzin verkopen is.

Ik gebruik zelf een Spirit Notepad als submixer on stage voor mijn synthesizers. Dit is een klein en fijn mixertje met heel veel routingsmogelijkheden. Hij heeft zelfs gebalanceerde uitgangen, alleen wel over jacks. Maar ik heb gewoon een paar Jack <-> XLR kabels voor naar de multikabel.

Kwaliteit is verder ook heel goed, geen faders, maar wel fatsoenlijk potmeters, en goedklinkende micversterkers en toonregeling. Plus een externe voeding die niet bij de eerste beste chinees is ingekocht, maar een eigen ontwikkeling lijkt.

Laat ik nou net nooit geprobeerd hebben of je ook een monitorsignaal of talk-back signaal terug kunt krijgen dat je alleen op de hoofdtelefoonuitgang zet.

Misschien even googlen naar documenatie?

denk dat je hiermee meteen de meest flexibele en uitgebreide vd compacte mixers te pakken hebt. ik heb m ook precies daarom uitgekozen.

dat vd in-ear monitoring zou je kunnen doen door het kanaal waarop het terug komt te muten, waardoor dat signaal op de ALT outputs komt. daar je in-ears op aansluiten (moeten ze wel 'n line-signaal kunnen vreten). als je andere kanalen gaat muten komen ze echter ook op de ALTs. kan je opvangen door die niet te muten maar het volume dicht te draaien.

Thanks voor jullie antwoorden.
Ik kan hier wel wat mee, ik denk dat ik voor de Mackie 802 ga ivm die routering mogelijkheden mbt de in-ears.
Als er nog mensen zijn die alternatieven weten, dan mogen die nog altijd wel gepost worden, want ik vind het wel heel interessant.

Back