Hoe maak ik deze lead?

DJJANDEJONG

Ingeburgerd
Hey jongens ik ben vrij niew op het synth gebied en ik ben bezig om en bepaalde lead geluid na te maken. Ik heb en heeleboel soft synths zoals nexus, sylenth 1, gladiator, massive en een hardware synth de novation supernova 2. Ik zal en youtube clipje laden zo dat ik de lead kan laten horen en alle hulp is gewardeerd. bedankt en groetjes!

je kan de lead good horen rondt 1:55.

adios.

haha als je daar al hulp voor nodig hebt, gewoon wavevorm instellen op square, distortion erover & klaar.

Hoe zou je zelf te werk gaan, of wat heb je zelf al geprobeerd om deze lead na te maken? Helpt ook wel als je dat vermeldt. Scheelt ook weer leuke reacties van anderen ;)

Maar zoals Major-Hostage al zegt, zo is het.

haha als je daar al hulp voor nodig hebt, gewoon wavevorm instellen op square, distortion erover & klaar.

Lekker aardig ben jij....iemand uitlachen omdat hij minder weet dan jij...:stupid

ik heb geprobeerd en square wave met en saw wave te doen met distortion maar het lukte niet echt heelemaal :/

Och, oefening baart kunst. Ik heb er ook weleens 3 maanden over gedaan om een bepaald geluid te maken. Stukje bij beetje kom je steeds dichter in de buurt, of doordat je lekker zit te pielen met iets anders en het heeft ineens iets van waar je mee bezig was weg, dan kun je weer verder pielen.

Da's het leuke van muziek en synthesizers, je hebt geen grenzen!

Da's een gefuckte square lead.

Jip idd. Kan je zo maken met je Supernova.

Kijk maar tussen de lead-geluiden, verander eventueel de waveform in een blokgolf (square), gooi er overdrive overheen en naar smaak de distortion opendraaien.

Dit topic past eigenlijk wat beter in Klank, Geluid & Theorie, dus ik verplaats 'm.

Distortion is niet wat je nodig hebt. De blokgolf is wel correct.

Zet een LFO (source) op de toonhoogte van oscillator 1 (destination: oscillator 1 pitch). Je hebt er ook maar 1 nodig.

Zorg ervoor dat er op de LFO-snelheid (rate) keytracking staat. Keytracking is een constante waarde die als vermenigvuldigingsfactor gebruikt kan worden. Wat doet het als je dit zo instelt? Druk een toets in die hoger ligt en de LFO-snelheid wordt vermenigvuldigd met een getal groter dan 1. Druk een lagergelegen toets in en de snelheid gaat omlaag. Zet keytracking op 100%; zo gaat de vermenigvuldigingsfactor met 2 x omhoog elke keer dat je een octaaf hoger gaat.

Kies als golfvorm (waveform, shape) een neerwaartse zaagtand. Stel de modulatie-diepte (depth) naar smaak in. Zoals je op http://theheartcore.com/music/hardlead.mp3 kan horen kan dat subtiel of misselijkmakend.

Dat "rafelende" effect wordt door de LFO gedaan.

Dit geluid is niet anders dan het mp3tje, alleen wat subtieler.

Sylenth1 heeft een hoop presets die precies hetzelfde trucje gebruiken; kies er daar 1 van en zet de oscillators op blokgolf. Met bovenstaande trefwoorden zou je er wel moeten komen :).

Waar je op http://rekkerd.org/img/articles/lennardigital_sylenth1_2.jpg bij "MISC 1" nu "Velocity" ziet staan kies je in de lijst voor "Keytrack". Waar bij MISC 1 nu "Mix AB" staat kies je "LFO1 rate" of zo. Vervolgens zet je bij LFO1 "Pitch A".

Principe zit em dus met gepiel met de pitch? en de vorm ervan

Laatst gewijzigd:
Back