Wie kent/heeft deze rare drummachine

Daar heb ik wel is wat over gelezen in een muziek blad ik denk ergens in '97 en ik geloof dat het FM was.. Ik kan thuis nog wel dat artiekeltje opzoeken! Er moet een cartidge bij zitten anders heb je er nix aan

Arv

Ik kan me herinneren dat een gozer in helsinki er eentje had. Om 'm te sequencen heb je een kaart nodig (die hij niet had, maar het machientje heeft ook tirgger inputs), roland dyn sync en de interface scheen nogal moelijk te zijn. De geluiden zijn een beetje mager, vind ik, ze zijn erop gericht om accoustische drums na te maken. Het geluid heeft wat weg van de 505, misschien ietsje beter maar niet veel, de cabasa's leken nogal op de roland CR 78 hats. Voordeel is wel dat 'ie individual outs heeft (8 meen ik). Volgens mij waren er ook andere eproms voor te krijgen. Voor het geluid en het gebruik is het ding niet echt de moeite waard maar het is wel een obscuur ding, dat maakt het voor sommigen wel weer interessant.

Die jongens van Hardfloor hebben er een. Stond geloof ik in dezelfde FM als de retro-review ervan.

er staat er nu dus eentje op ebay en ben benieuwd die is we erg compleet
wat mag zo,n ding kosten joh ,..?
en istei dan wel aante sturen dmv sync ...iets ?
:confused:

was dat die Suzuki? Volgens mij was die ook hetzelfde als de SIEL MPD40. (Net als de Suzuki synthesizer dezelfde was als de Siel Expander 80)

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Klopt...best een leuk.ding....heb er een cartridge bij

klopt u vraagt 325.-
ik bood als enige d8 ik grrr tot 150 eu overboden laatsete 30 sec
waren gen bodjes d8 hebben
deze was helemaal compleet check pic

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...ategory=46948&ssPageName=ADME:B:EOIBUAA:NL:11

- leuke mini linn drum
weet alleen niet of ter nou een beetje shuffle per track of iets in zit
of eg zo,n statish drum computert is ,...iig dus verkocht voor 170.-
wat een best goede prisj ik wl dr nog wel 200 voor geven ,...maar geen 325.-
heb je idd bv een dmx of linn mk2voor

is weers wat ander een sakata / hammond weet niet wat smackos bedoelt
siel /suzuki hebben die ook al drumc.
plaaaaaatje
:halleluja

pic

de dpm met van alles ook roms
leuk
:{

Attachments

• dpm48.jpg
    dpm48.jpg
    30,5 KB · Bekeken: 80
Staat er eentje te koop op Marktplaats.
Doer er je voordeel mee.

Advertentienr.:12230715513

Origineel geplaatst door BrayneWave
Staat er eentje te koop op Marktplaats.
Doer er je voordeel mee.

Advertentienr.:12230715513

jij hebt soon siel MPD - isdat zoals smackos nou zei een zelfde soort ding nee toch ?

het was een hammond [sakata ] drum xpanderd
en geen siel

- was dat die Suzuki? Volgens mij was die ook hetzelfde als de SIEL MPD40. (Net als de Suzuki synthesizer dezelfde was als de Siel Expander 80)citaat smack.

ik vindt t iig teveel schynt wel eprom based te zijn
met cardridges
:halleluja

Origineel geplaatst door R-ond
jij hebt soon siel MPD - isdat zoals smackos nou zei een zelfde soort ding nee toch ?

Nee, mijn SIEL MDP-40 ziet er zo uit (rechtsonderi):

DSCN3507.JPG

Is trouwens ook wel te ruil voor je CR8000 ;)

:halleluja :halleluja :halleluja

Back