Logic Pro 9, meer midi clock destinations

154

Lid van de week
Bij sync preferences kan je twee midi clock destinations aangeven, is er een manier om naar nog meer poorten midi clock te sturen? Veel van mn apparaten verstaan geen mtc en ik heb het meeste op een eigen midi-poort gepatched(Motu midi express en op mn Remote SL)

Ik vind het maar een rare beperking eigenlijk, maar twee midi clock opties... Bijna iedereen heeft toch wel naast twee drumbakken een fx-unit of een synth met step-sequencer die ook wel wat sync kan gebruiken?

Manual zit ik door te spitten, maar ik zie nog niets...

Motu midi express heeft daarvoor de sync poort toch? Die stuurt gewoon uit naar alle 8 de midi outputs van de midi express.

En anders kun je de midi clock ook nog wel splitten in je Logic environment als het goed is.

Volgens mij is dat alleen bij de xt, ik heb een ME128. En kut, de environment. Brr...

Mag ik hier ook wat vragen? Wil geen nieuw topic openen voor deze beginnersvraag..

Hoe sync ik mijn hardware met logic, ik werk nu nog met mijn standaard macbook geluidskaart, dus het moet via de usb van mijn edirol midi keyboard. macbook -> usb -> Edirol midi out -> 707/808/303..

Hoop dat iemand me kort kan uitleggen, ben de handleiding aan het doorspitten maar die is zo groot, zie door de bomen het bos niet meer.

Maaruuuhhhh... midi tru is er ook nog toch..?

Latency, lastig met sysex en veel multitimbrale modules. En de clock is vooral voor drumbakken die ik juist het liefst vooraan in de midichain zet als het niet anders kan. En dat zijn er meer dan twee ;)

En sorry stof, maar dat is toch echt een heel andere vraag, beginners of niet...

Hmmm... ik zou da bij Remoise ook wel fijn vinden. Doet dat ook niet.

Ik snap er niks van. Je kan toch gewoon kiezen tussen Motu midi express en op mn Remote SL? Of zie ik het nou verkeerd? Met me amt 8 en oude logic werkt het niet anders.

In a perfect world...

Je moet ook een kanaal op de SL of de midi express kiezen. Zit nu ook al flink naar die environment te staren hoe je de klok kunt opsplitsen, als iemand een leuke tip heeft waar ik uberhaupt naar moet kijken ben ik zeer dankbaar. Ik haat de environment...

In logic 8 kon je toch gewoon 'all' aanklikken?

Althans volgens deze pagina onderaan:

http://www.akaipro.com/synclogic

In Logic:

1. Open the Logic Synchronization Settings.
2. Click the MIDI tab.
3. Enable "Transmit MIDI Clock: Destination 1" under the MIDI Clock section.
4. Select "All" in drop-down for Destination 1 or choose a specific MIDI port if necessary.
5. Enable "Transmit MMC."
6. Press Play on Logic. MPC will now play in sync with Logic.

En dat hebben ze er nu uitgehaald?

Dan is maar goed dat ik nog niet over ben.

Nee, zit er precies zo in, maar je moet exact een destination ingeven. Bv Motu midi express kanaal 2 ipv alle kanalen. Of remote poort 1. Ik heb zo al 7 bakken die ik van klok wil voorzien, en niet via een thru maar direct. Daarom heb ik die fucking patchbay ooit gekocht. Volgens mij had ik beter een XT kunnen kopen met dat sync-kanaal gebeuren...

Waar is de environment-expert! Aiuto!

Heb net logic 8 opgestart en daar staat gewoon all bij de destination. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat er nu uit hebben gehaald. Of snap ik je niet?

Dat ik die heb gemist zeg... Dacht dat all enkel bij mtc zat, vond het ook al zo raar...

Tnx, dat is dus weer waarom ik het hier vraag :) Eerst maar even koffie nu.

Back