Dirk de Bruin
Ingeburgerd
Mag ik jullie voorstellen aan de Trilling T=3^x⋅2^y, een midi clock divider module met 18 gate outputs die verdeeld zijn kolommen voor in triolen, standaard en gepunteerde noten, voor maximale muzikale vrijheid. Het front paneel laat duidelijk zien wat elke output doet en daarmee ook de verhouding tussen alle outputs. Midi TRS input zodat je altijd in sync bent met je andere spul, en een switch om te wisselen naar een interne klok. Onder zit nog een switch om alle gates in een keer een of twee keer te halveren. De reset in en out geven nog meer sync opties, en als je kan de module ook zichzelf laten resetten. Hij werk bijzonder goed met de Trilling 4051 (zal ik even een nieuwe discussie voor maken), een binaire sequencer die een combinatie van 3 gates gebruikt om zijn huidige stap te bepalen. Elke willekeurige combinatie van gates uit de T=3^x⋅2^y geeft dus een compleet andere sequence.
Dit wordt (naast de 4051 en een quantizer module) een van de modules die ik binnenkort wil gaan introduceren via een kickstarter campagne. Ik denk dat ik deze module voor ongeveer 80 euro zou kunnen aanbieden aan de early backers. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik een goedkopere manier kan vinden om de front panelen te maken want die zijn nu veruit het duurste onderdeel van de module. Ik heb al een testje besteld bij de PCB manufacturer, hebben jullie nog andere ideeën? En verder misschien nog tips voor deze module, ik heb er zelf best goed over nagedacht en dit zijn de functies die ik belangrijk vind in een clock module, maar misschien mis ik nog iets, dan hoor ik het graag!
Dit wordt (naast de 4051 en een quantizer module) een van de modules die ik binnenkort wil gaan introduceren via een kickstarter campagne. Ik denk dat ik deze module voor ongeveer 80 euro zou kunnen aanbieden aan de early backers. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik een goedkopere manier kan vinden om de front panelen te maken want die zijn nu veruit het duurste onderdeel van de module. Ik heb al een testje besteld bij de PCB manufacturer, hebben jullie nog andere ideeën? En verder misschien nog tips voor deze module, ik heb er zelf best goed over nagedacht en dit zijn de functies die ik belangrijk vind in een clock module, maar misschien mis ik nog iets, dan hoor ik het graag!