Trilling T=3^x⋅2^y MIDI Clock Divider

Dirk de Bruin

Ingeburgerd
Mag ik jullie voorstellen aan de Trilling T=3^x⋅2^y, een midi clock divider module met 18 gate outputs die verdeeld zijn kolommen voor in triolen, standaard en gepunteerde noten, voor maximale muzikale vrijheid. Het front paneel laat duidelijk zien wat elke output doet en daarmee ook de verhouding tussen alle outputs. Midi TRS input zodat je altijd in sync bent met je andere spul, en een switch om te wisselen naar een interne klok. Onder zit nog een switch om alle gates in een keer een of twee keer te halveren. De reset in en out geven nog meer sync opties, en als je kan de module ook zichzelf laten resetten. Hij werk bijzonder goed met de Trilling 4051 (zal ik even een nieuwe discussie voor maken), een binaire sequencer die een combinatie van 3 gates gebruikt om zijn huidige stap te bepalen. Elke willekeurige combinatie van gates uit de T=3^x⋅2^y geeft dus een compleet andere sequence.

Dit wordt (naast de 4051 en een quantizer module) een van de modules die ik binnenkort wil gaan introduceren via een kickstarter campagne. Ik denk dat ik deze module voor ongeveer 80 euro zou kunnen aanbieden aan de early backers. Ik ben nog aan het onderzoeken of ik een goedkopere manier kan vinden om de front panelen te maken want die zijn nu veruit het duurste onderdeel van de module. Ik heb al een testje besteld bij de PCB manufacturer, hebben jullie nog andere ideeën? En verder misschien nog tips voor deze module, ik heb er zelf best goed over nagedacht en dit zijn de functies die ik belangrijk vind in een clock module, maar misschien mis ik nog iets, dan hoor ik het graag!

Gaaf ding!
Helaas heb ik geen verstand van frontjes, maar een tientje meer of minder voor zo'n module lijkt me bij deze prijs geen deal-breaker.

Was ik eigenlijk niet van plan maar als daar meer vraag naar is dan kan ik er wel over nadenken. Hoef ik dan alleen de printplaten en het frontpaneel op te sturen en zorg je voor je eigen componenten of wat zit er normaal in een diy kit?
Ja en je bent elke avond kwijt met support voor half gaar gesoldeerd objecten. :P

Een paar Kit's extra erbij zijn ook wel OK. Ik beloof je niet elke avond te bellen 8D

pcb panels zijn goedkoop . Ik doe dit ook met mijn modules. is even duur als een gewone printplaat.
Bij JLCPCB kunnen deze ook aluminium zijn met aan 1 kant een koper en silkscreen laag voor graphics en letters.

Als er geen SMD op zit, zou ik een full kit (dus alles bij de levering inbegrepen) zeker op prijs stellen.

pcb panels zijn goedkoop . Ik doe dit ook met mijn modules. is even duur als een gewone printplaat.
Bij JLCPCB kunnen deze ook aluminium zijn met aan 1 kant een koper en silkscreen laag voor graphics en letters.
Hier heb ik nu inderdaad een paar tests van binnen, best tevreden over! De multi color silkscreen is nog onderweg daar ben ik ook wel benieuwd naar.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik wil ook graag een kit of 3 kopen (enkel pcb) dan kan ik hem in verschillende formats bouwen,heb geen soldeerassistentie of hulp nodig.

Het huidige prototype heeft nog geen smd maar de volgende versie wel, ga proberen om het allemaal op 1 pcb te passen in plaats van 2. Ik kan de huidige versie van de pcb's nog wel een keer laten maken (als ik de foutjes eruit heb gehaald) maar ga me nu toch eerst richten op het complete product (en de andere twee modules in de set).

IMG_4588.JPG

super tof dit.
Ik ben al goed voorzien van euro clocks maar echt baas zou zijn als je er een swing op het.
Op de interne clock.

@Dirk de Bruin je power-header is wel vrij onconventioneel. Doorgaans gebruik je op de module namelijk de 10-pins.

I guess dat het voor de 5 volt is? Neem aan dat je geen cv/gate nodig hebt ;)

Back