Trilling T=3^x⋅2^y MIDI Clock Divider

Voor €80 ga ik niet zelf lopen klooien, doe mij maar kant en klaar 2 stuks.
1 voor mijn modular en 1 wordt omgebouwd naar stopbox.

Super toffe module waarvan ik me altijd heb verbaasd dat er niet heel veel verschillende van zijn in modular land. Ik maakte deze nl 25 jaar geleden al met simpele cmos chippies en dat werkte perfect. Vooral met de Ms-20 en dan allerlei klok divisies overal insteken. Supertoffe ritmische machine geluiden krijg je daarvan. Om een idee te geven heb ik snel ff iets gefilmd met de ms20 en de 25 jaar oude klok, puur voort idee, mooi ist niet ;)
Zie hier
Deze had 2 rijen standaard uitgangen en twee rijen geïnverteerde uitgangen, wat een mooi optisch effect geeft, de ene rij ledjes 'loopt vol' terwijl de ander leeg loopt. En dan 2 van die identieke klokken naast elkaar met beide een extra divider schakelaar en een 3 deler optie, voor triolen. Wat doen jou gepunteerde uitgangen?
Wat ik echt een toffe aanvulling op jou module zou vinden is een optie om alle uitgangen te inverteren, dat hoeft maar 1 klein switchje te zijn, of een jumpertje op de pcb oid. Dan kun je twee modules naast elkaar zetten waarvan 1 dus alle uitgangen geinverteerd heeft, met het mooie effect dat de ledjes tegenovergesteld van elkaar lopen.
Je andere twee modules lijken me ook erg tof. Succes ermee!

Cool! Ja de inverted outputs zijn ook erg handig, zeker als je ze rechtstreeks als gate wil gebruiken. Dan zou ik er eigenlijk ook een inverted front panel bij moeten doen, anders kloppen de grafische elementen niet meer. Gepunteerde noten (blijkbaar is dat de Nederlandse term) zijn met de helft verlengd. De verhouding tussen triolen en standaard noten is hetzelfde als die tussen standaard en gepunteerde noten (als je ze op deze manier schakeert), vandaar dat ook de kolommen met elkaar in sync zijn. Een gepunteerde noot is vaak mooi als trigger voor een delay tijd, en ook in combinatie met de triolen kun je lekker rare ritmes maken.

Back