meloyoungster
Ouwe rot
kgaa het gewoon proberen. wil een keer een nummer in 96 maken, hoor der veel goeds over in soundonsound
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik plaats mijn vraagje hier maar even:
Hoe gaan jullie om mastering als je alleen de stereo master track hebt, dus geen afzonderlijke tracks?
Op een beetje EQ en compressie kan je dan waarschijnlijk weinig doen, of zie ik dat fout?

Volgens mij is het idee juist dat de ditheringruis niet zozeer puur wit moet zijn, maar de som van de kwantisatieruis en de ditheringruis moet wit zijn. De ditheringruis moet daarvoor juist niet puur wit zijn, maar een speciaal dynamisch karakter hebben dat het tegengestelde is van het karakter van de kwantisatieruis zodat ze elkaar zo goed en kwaad als het kan opheffen. Pure witte ruis zul je er echter nooit uitkrijgen omdat de ditheringruis zelf ook gekwantiseerd is.
Kun je hier niet leuk mee oefenen binnen Battery? Met de Lo-Fi. Bits, Hertz, Noise & Color?
ps, de master track die ik heb is niet/amper gemixt. Alles in center, onderlinge verhoudingen van de geluiden zijn niet super maar niet slecht

Errorsignalen toevoegen (lijkt me) aan samples en ze aanpassen.
Vind het wel leuke geluiden opleveren.
dan moet je eerst eens gaan mixen![]()
is dit serieues bedoeld, dit kunnen ze dan toch zelf doen as zet zo willen