KME61 storing

DocFrt

Ingeburgerd
Heb laatst een Kurzweil KME61 voor weinig gekocht omdat ie wat storingen had. Vind t een grappig bakje voor erbij; zitten wel lekkere geluiden in (al kun je niet editten).

Eén storing was dat na tijdje volume wat begint te wisselen. Autodiagnose laat dan zien dat control pedal signaal op en neer staat te wapperen als ie niet aangesloten is. Geen probleem: kortsluiten aan + of volumepedaal aansluiten.

Nu heb ik nog een andere storing: soms geeft ie bij opstarten "engine not ready". Dan kun je softbutton drukken en alsnog opstarten. Soms werkt ie dan wel gewoon, maar vandaag had ik na 10 x rebooten nog steeds totaal geen geluid. Hij kapte ineens tijdens spelen met geluid geven en gaf nog steeds niks na paar keer aan en uit zetten (met en zonder pedalen aangesloten). Na een kwartiertje wel weer. Niet zo lekker.
Autodiagnose geeft geen problemen aan (had zelf verwacht in engine of ROM, maar die zijn OK).

Iemand hier enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Waar zou ik m heen kunnen brengen als ik er zelf niet uitkom? (heb m niet bij dealer gekocht, maar particulier aan andere kant van land).

Alvast dank :halleluja

Niemand niet geen enig idee niet?
Hij heeft ook nog wat anders raars: als je via midi aanstuurt gaat alles prima, totdat je een program change doorgeeft; dan wordt het ook stil.
Gekke vind ik dat ie bij autodiagnose niks aangeeft.

Goedendag,
Ik heb precies hetzelfde probleem als u en heb contact gezocht met Kurzweil EU en die zeggen dat t een hardware probleem is en dat ie for maintanance via een dealer naar kurzweil kan worden gestuurd.
Ik heb overigens de vraag of u het probleem al heeft kunnen oplossen?
Heeft u toevallig ook een US versie ?Ik heb helaas een speciale adapter nodig om m op t EU netwerk te kunnen inpluggen en vraag me af of dat het probleem zou kunnen zijn.
MVG,
Dave

Ik heb helaas een speciale adapter nodig om m op t EU netwerk te kunnen inpluggen en vraag me af of dat het probleem zou kunnen zijn.

Neen, Alles kan maar is zeer onwaarschijnlijk.

die zeggen dat t een hardware probleem is en dat ie for maintanance via een dealer naar kurzweil kan worden gestuurd.

Maakt niet uit wat er fout is, dat antwoord krijg je altijd.
Je zal ook een minimum bedrag verschuldigt zijn bv €250 ook al is het 3 minuten werk om de AD conv. af te regelen of zoiets

Er zijn een aantal synth herstellers op het forum die jullie kunnen helpen
Het is dan tegen een eerlijke prijs, als het toestel het nog waard is maak je zelf uit ;)

Ik kan geen service manual vinden op het net...
Hebben jullie er toevallig eentje ?

Dit kan je proberen,,, wat baat niet schaad niet

[FONT=ArialMT,Bold]
KME-61​
[/FONT]: HAVE THE UNIT UP AND RUNNING. PRESS AND RELEASE THE MASTER BUTTON. PRESS

THE DOWN ARROW BUTTON FOUR TIMES. THE DISPLAY SHOULD NOW READ “SYSTEM RESET”.​
SELECT RESET, YES, YES. THE UNIT IS NOW RESET

Bedankt, helaas heb ik al een hardreset gedaan en ook een hardware/software check die in de KME zit maar ook die levert niets op.
Het rare is dat als ik m kantel (met de aansluitingen naar onder) en wat schud de KME wel in 1 keer werkt.
Ook heb ik m een keer open gemaakt en alle bedrading die je kan loskoppelen, losgekoppeld en weer terug gedaan en toen deed ie ook weer zn werk.
helaas kan ik dus niet live spelen met de KME want ik kan niet er op vertrouwen dat ie ook echt zn werk kan doen.
groeten,

Dave

ps.http://www.kurzweilmusicsystems.com/Product.php?product=54 en dan naar downloads....

Sorry, tijdje niet on-line geweest, maar nee: ik heb nog geen oplossing.
Ik heb m gewoon met EU adaptor, en lijkt me niet dat t daaraan ligt.
Heb ook al eens harde reset gedaan, maar daarna deed ie nog af en toe rare dingen.

Laatste maanden doet ie weer normaal, maar ik durf er niet meer live mee te spelen (tenminste niet zonder mijn S90 als backup en dan ben ik dus nog 50kg aan het meezeulen).

Denk inderdaad dat ik m een keer wegbreng. Zit hier wel een Kurzweil dealer in de buurt, maar als iemand andere (minder goudsmid-achtige) adressen heeft, dan hoor ik het graag. Zie hier wel regelmatig discussies over analoge / Rhodes reparateurs, maar digitaal adresje?

Back