Brainwave synchronizer?

Sander02

Gepokt en gemazeld
Brainwave synchronisation?

Een term die je in o.a. cool edit pro terugvind

Voor diegene die zich afvragen wat dat nou precies is/doet, raad ik aan om dit eens te lezen, erg interresant.

Het komt er op neer dat je mbv golven (1<>30 hz en zowel audio als visueel) je hersens kan 'sturen' naar een bepaalde gemoedstoestand.

Laatst gewijzigd:
mwa ik vind er niks aan, had een keer zo'n loop gegenereerd die extreem rustgevend zou moeten zijn, en t was zo saai dat ik bijna in slaap viel :kroon: ehm

Origineel geplaatst door Sander02
Volgens mij is de thread niet doorgekomen naar de frontpage ?

ik zie m gewoon op de frontpage

ik heb dit verhaal wel vaker gelezen ja.
doorgestuurd gekregen van vrienden die opeens 'enlightened' zijn en zeker weten dat ik ook brainwave-technologie toepas in mijn nummers.

wat een crap.
Now, as far as the placebo effect is concerned, I do feel that is a valid concern - the problem is generally most users want to know what a [brainwave entrainment session] does in advance prior to using it - to really test something, completely ridding the possibility of a placebo effect, you'd have to get users to try a [bw session] without having any advance knowledge about what the [bw session] theoretically does. And most users don't like being used like guinea pigs so it seems.

oftewel; geen onbeinvloede tests -> geen onpartijdige medewerking -> geen bewijs

stomme hippie freaks met hun rare theorieen :peukie:

Hahaha, nou ik ben absoluut geen hippie! En idd, heb het een tijd geleden ook eens geprobeerd maar vind het ook erg vaag. Ik zou niet weten hoe je zoiets -als het al iets is- muzikaal toe kan passen.

Moet wel zeggen dat toen ik het gebruikte met een leadsolo, die vreemde vibrato wel cool klonk.
Het zal ook allemaal wel; dit was puur ter info.

't schijnt dat je ook met het neurieen die staat kunt bereiken:

OHMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

[en dan half uurtje doorgaan, en flink door de neus neurieen en ademhalen.]
want als je flink oefent, dan kun je namelijk neurien en door de neus ademhalen].
8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o

Ik ben het nu al een half uur aan het doen, ik...ik.. wordt een beetje duizelig...van die.. :r hahaha

als je gewoon 'brainwave' googled zie je walgelijk veel info erover, kom je ineens bij eeg scans en dat soort :kont:

Dus het werkt Sander02??:confused: Ik heb er ook al veel over gelezen en gehoord , maar ik durf geen conclusie te trekken . Ben nu nog met mijn hoofd in de spectralen wolken, Als ik weer op aard land zal ik mijn hoofd ook eens over BrainwaveSynchronisation gaan denken! Voel er wel wat voor aangezien Hersen ook op bepaalde golflengtes werken.... Wie weet ...

Oja misschien meteen een leuk aanknoop punt voor Fantasie Gear, https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11774

Een brainwave hardware synth . Wave die brain.:confused:

Het is tweifelachtig. Niet wetenschappelijk onderbouwd. Maar ja, misschien hoeft dat ook niet altijd, en uiteindelijk is het wél bekend dat het wel allemaal draait om energie en trillingen, dus geluid (al dan niet hoorbaar).
Ook valt het me op dat de ritmes zoals in techno en maar ook al eeuwen lang in traditionele afrikaanse muziek enzo, iedereen in een soort "state-of-mind" brengt.
Er staat ook iets in over het effect van lichtpulzen op het brein. Ook dat klinkt geloofwaardig, niet alleen weet iedereen dat het hypnotiseert. Zo'n speciale zwarte bril die rode lichtpulzen op een bepaalde manier/freq genereert werkt écht hoor! één ding is zeker, het brein is voor ons nog steeds mysterieus, dus niks valt uit te sluiten! :koffie:

Origineel geplaatst door maxdox
één ding is zeker, het brein is voor ons nog steeds mysterieus, dus niks valt uit te sluiten! :koffie:

Zeker weten , en daar weten we alles vanaf he sander ;)

Vergis je niet in hoever ze al zijn met onderzoek naar de hersenen. Lees dit bericht maar eens:

Een zeer opmerkelijke vinding, een kunstmatige hippocampus, wordt onthuld en getest in California, zo meldt New Scientist. De hippocampus is een deel van de hersenen dat als functie heeft om de binnengekomen informatie te coderen voor opslag in het lange termijngeheugen. Mensen die letsel vertonen aan de hippocampus worden gekenmerkt door het onvermogen nieuwe herinneringen op te slaan. In tegenstelling tot de bekende hersenimplantaten die elektrische stimuli naar de hersenen voeren om bijvoorbeeld epileptie tegen te gaan werkt deze vinding met het principe dat er effectief een deel van de hersenen vervangen zal worden door chips.

Het zal in het eerste stadium gaan om het vervangen van de hippocampus door elektronica. Dit ligt volgens de onderzoekers binnen de mogelijkheden gezien de hippocampus een relatief "domme" en mooi geordende structuur heeft. Daarnaast is dit deel van de hersenen bij het gros van de dieren gelijksoortig wat een verdere ontwikkeling van een kunstmatig onderdeel van muis via aap naar mens mogelijk maakt. Praktisch denken de onderzoekers aan het implanteren van twee zogenaamde roosterchips die elk aansluiten op een uiteinde van de hersenen om het verwijderde deel in te vullen en te koppelen aan de structuren die impulsen verschaffen en opnemen. Uitwendig of onder de schedel zou een circuit aangebracht worden welke is aangesloten op de twee ingebrachte implantaten. Er is niemand die exact weet hoe de hippocampus de signalen codeert voor de hersenen, maar het zou volgens de onderzoekers zeker mogelijk zijn om met de uitwendige chip deze functie te simuleren door eenvoudigweg een kopie te gaan maken van wat de hippocampus doet.

Na de ethische vragen over het kunsthart, komen nu de kunsthersenen aan bod. Deze zaak is nog discutabeler omdat de hersenen een belangrijk deel uitmaken van iemands identiteit, persoonlijkheid en gevoelens. Desondanks zijn de onderzoekers zeer ambitieus ingesteld en denken elke hersenfunctie in de toekomst te kunnen vervangen door deze technologie.

Ain't that freaky!

Origineel geplaatst door Sander02
Vergis je niet in hoever ze al zijn met onderzoek naar de hersenen. Lees dit bericht maar eens:

Een zeer opmerkelijke vinding, een kunstmatige hippocampus,...

<snip><snap>

Ain't that freaky!

:P yes sir! freaky.

men is ook ver en zeker op "laagnivo" weet men al veel (hoe neurotransmitters werken etc); maar net zoals men wél weet hoe een termiet in elkaar zit (klein diertje), is het een raadsel hoe ze samen een termietenheuvel organiseren! Muziek is toch ook iets magisch?

Origineel geplaatst door produxsound
Zeker weten , en daar weten we alles vanaf he sander ;)

;) :duivels:

Hier zijn toch al wel verregaande onderzoeken in geweest en volgens mij is e.e.a. toch ook al onderbouwd;
kheb 's zo'n lap tekst gelezen over hoe bepaalde frequencies je hersenen inderdaad kunnen begeleiden naar een "toestand" die veel lijkt op de alpha, beta, gamma etc. slaaptoestanden.

Nouja precies weet ik het ook niet meer, wilde het prog'je "brainwave generator" wel ooit nog 's gebruiken als inspiratie voor ambient en om samples uit te halen, maar hey........
je moet hier voor in the mood zijn (drugs ofzo) want de kans is groter dat je er knettergek van wordt dan ontspannen.

Als je er langer dan 10 minuten naar luistert krijg je het gevoel dat er aliens in je hoofd zitten.

Check it: http://www.bwgen.com/

Origineel geplaatst door dob
Hier zijn toch al wel verregaande onderzoeken in geweest en volgens mij is e.e.a. toch ook al onderbouwd;
kheb 's zo'n lap tekst gelezen over hoe bepaalde frequencies je hersenen inderdaad kunnen begeleiden naar een "toestand" die veel lijkt op de alpha, beta, gamma etc. slaaptoestanden.
Check it: http://www.bwgen.com/

Het is juist andersom, zodra je in slaaptoestand gaat.... en je meet dan de activiteit van je hersenen meet je een alpha-golf. Bij allertheid een Beta-golf, etc. Ik weet het niet precies meer (is al zo'n tijd geleden dat ik dit op college gehad heb). Als je dat dan met interferentie-theorien combineert........ tja........dan zou er dus nog wel eens iets achter kunnen zitten. Ik zou het ff moeten opzoeken om het weer helemaal up-to-date te krijgen.

Origineel geplaatst door EnTrancer
Op Kvr-vst kan je de ultradia se downloaden. Deze freeware plugin bootst verschillende brainwaves na.

http://www.kvr-vst.com/inst.php?inst=383

Handig voor als je je een soort van subbass-laag aan je samples wilt geven.

dit is ook onzin, brainwaves kan je helemaal niet horen, dus het woord 'sub-bas laag' is hier niet van toepassing.
het is waar dat de hersens frequenties uitzenden van 2 tot 10 Hz in verschillende gemoedstoestanden, maar het is niet bewezen dat dat andersom ook werkt... als je een pakje sigaretten in de automaat duwt komt er toch ook geen geld uit?
bovendien moet het altijd op de 'omweg' manier, namelijk het verschil in frequentie tussen 2 golfvormen, ipv 'de naakte 8 Hz' aangezien je speakers niet in staat is om die frequentie weer te geven.
tevens is het zo dat we constant omringd worden door geluidsgolven van lage frequenties, simpelweg door bewegingen van objecten. om maar een extreem voorbeeld te noemen; het bewegen van de aardplaten genereert ook hele lage geluidgolven en zelfs het ritmische patroon van de branding van de zee brengt een constante (superlage) toon voort.

korte versie:
is dit onzinnig en voer voor hippies? ja!
:D

Back