basedrums veranderen van geluid

linda

Stamgast
Hallo

Als ik vanuit mijn keybord een basdrum opneem op digi 001 heb ik bij bepalde stukken dat de basedrum een ander geluid heeft of zachter.

de velocities, en duration zijn allemaal gelijk.

Waar kan dit aan liggen

Duration=tijdsduur, in dit geval dus nootlengte..

Wat de vraag aangaat... zou het geen fase probleem kunnen zijn?
Als de track bijvoorbeeld door 2 outs naar buiten komt en de outputs
zijn niet 100% in fase kan je dus "phasing" krijgen wat kamfilter effecten
genereert.

Probeer de track eens in mono op 1 output te laten spelen, misschien dat dat
het is?

Suk6!

Er schiet me nog iets te binnen trouwens, als het al in de opname fase gebeurt kan er
ook een soort phasing optreden als het keyboard waar je mee inspeelt hetzelfde keyboard is
wat de klank opwekt.

Dit gebeurt alleen als je keyboard op "local on" staat, je keyboard stuurt dan namelijk
een bevel naar je klankopwekking en een paar miliseconde later krijgt het klankopwekkingsdeel
ook nog eens een bevel om een noot af te spelen van je sequencer.

Probeer het maar eens, als het geen van de twee is horen we wel weer van je...:)

Ik ga het proberen, maar dat zou inderdaad wel eens kunnen zijn.

de klankbron is inderdaad ook het keybord.

Ga al deze dingen eens even nakijken.
bedankt alvast

Ik heb een dat of minidisk rechtstreeks op de protools via de sp div uitgang( Dus Digitaal) opnemen en beluisteren, met nog een tc finalizer ertussen.
Maar moet je misschien officieel eerst de song naar wav converteren, en dan opnemen.

Want de volgende problemen doen zich voor.
Als ik de song afspeel via midifile op mijn keybord klinkt de song voller en warmer, als dat ik hem via protools opneem.

Het vorige wat betreft de fase klopt, ik heb links en rechts van de module out , waarschijnlijk moet ik er dan 1 kabel uithalen.

En heeft er iemand nog een idee om mijn kick en bass voller te krijgen.

Origineel geplaatst door bambamstudio
thanx....ik heb nog nooit van die benaming hehoord...maar ja...kan niet alles weten...

ff offtopic: Bij een MPC noemen ze de nootlente ook duration. Maar ja dat was dus offtopic. ;)

Linda, ff voor de duidelijkheid....

Je keyboard genereert het geluid, in dit geval dus je kicks?
En als het uit je keyboard komt heb je dus gelijk al die verschillen in je sound?
Is dat ook het geval over de koptelefoon uitgang?
Of gebeurt het verschijnsel later in de audioketen, bv in mixer of pc?

Het is me namelijk niet echt duidelijk, zeker niet wat je DAT recorder en zo ermee te maken heeft.
Als je geluid uit je keyboard vetter klinkt als wat je opneemt dan doe je iets niet goed
of heb je wel heel erg slechte A/D converters in je opname apparatuur...kan ik me eigenlijk
niet voorstellen.

Leg het eens uit hoe het zit aangesloten allemaal....:confused:

Origineel geplaatst door Beepr
Linda, ff voor de duidelijkheid....

Je keyboard genereert het geluid, in dit geval dus je kicks?
En als het uit je keyboard komt heb je dus gelijk al die verschillen in je sound?
Is dat ook het geval over de koptelefoon uitgang?
Of gebeurt het verschijnsel later in de audioketen, bv in mixer of pc?

Het is me namelijk niet echt duidelijk, zeker niet wat je DAT recorder en zo ermee te maken heeft.
Als je geluid uit je keyboard vetter klinkt als wat je opneemt dan doe je iets niet goed
of heb je wel heel erg slechte A/D converters in je opname apparatuur...kan ik me eigenlijk
niet voorstellen.

Leg het eens uit hoe het zit aangesloten allemaal....:confused:

Het gebeurd al in de midi voor het opnemen, dus als ik de midi importeer in digi001.
Dan klinkt ie al anders als mijn keybord.

In dat geval moet het toch in de instelling 'local: on/off' zitten zoals beepr al zei. Je krijgt dan dubbele noten; 1 van de noot die je vanaf het keyboard speelt, en 1 van de midi die je weer terugkrijgt van de pc/mac. En dus krijg je dat uit-fase-effect. (local is het keyboard van de synth zelf hè)

probeer wat duidelijker te omschrijven wanneer het precies gebeurd in stappen bijv. en niet telkens van die hints, je weet het wel :)
Want wat als je het midi gedeelte hebt opgenomen en weer afspeelt, hoor je het dan nog steeds? zit er in je sequenceprogramma een optie "delete doubles"? daarmee haal je in de midi-sequences dubbele noten die over elkaar staan weg (die zie je dus niet als ze precies over elkaar staan)

Volgens de winkel waar ik de digi001 heb gekocht ligt 't aan de A-D D-A convertors.
Doordat deze van slechte kwaliteit zijn, heb ik niet genoeg diepte in mijn songs.
Alles klinkt zo plat.

Ik wil ook overschakelen naar Cubase SX met een aardvark direct Pro Qlo
Maar ik moet alles nieuw dus ben eerst alles goed aan het overwegen, voordat ik weer iets koop en na een jaar weg kan doen.

Hij raad een PC aan AMD Atlon xp 2600 + 333 FSB.
Terwijl hier iedereen zegd dat ik beter een Pentium kan nemen.

Maar hij blijft zeggen dat een AMD atlon 10 keer beter is, maar ik geloof de winkels niet erg meer.
Ik denk waar ze het meeste korting krijgen dat ze dat aanprijzen.
Toen zij die ook dat digi 001 het beste was, terwijl ik nu weet dat ik beter cubase aan had kunnen schaffen.

ik kan het haast niet geloven dat de digi001 de schuld heeft hier is een harstikke goed product!

en waarom mensen pentium aanbevelenb hier is omdat de chipsets op de moederborden stabieler waren en misschien nog wel zijn van pentium moederborden, mijn inziens als je al zulke apparatuur gebruikt neem dan idd een pentium, qnat zoveel scheelt dat niet meer in prijs (wat eerst de main issue was voor een hoop mensen)

Origineel geplaatst door endonyx
ik kan het haast niet geloven dat de digi001 de schuld heeft hier is een harstikke goed product!

en waarom mensen pentium aanbevelenb hier is omdat de chipsets op de moederborden stabieler waren en misschien nog wel zijn van pentium moederborden, mijn inziens als je al zulke apparatuur gebruikt neem dan idd een pentium, qnat zoveel scheelt dat niet meer in prijs (wat eerst de main issue was voor een hoop mensen)

Ender, terug in je mand! :D

Origineel geplaatst door linda
.... maar ik geloof de winkels niet erg meer.

Ik ook niet, maar ik zou me ook niet al te blind varen op de meningen die hier gegeven worden. We zijn met z'n alleen ook maar een stelletje nerds/freaks/vul zelf maar in.

En die problemen die je allemaal opsomt kun je wellicht beter stuk voor stuk proberen op te lossen. Anders zie je door de bomen het bos niet meer. Als je dat volle geluid door de midi krijgt kun je uitproberen door die "local settings" op "off" te zetten en kijken wat je dan hoort.
En als je twijfeld aan die Digi001 zou je eens een keer via je DAT iets moeten opnemen en dat vergelijken met het orgineel. Dat lijkt mij de snelste/beste methode om daar achter te komen.

dat heb ik dus gedaan.
Als ik een song rechtstreeks opneem via het keybord op dat of minidisk, klinkt ie veel voller als dat ik hem opgenomen heb met protools.

Kan equilizen wat ik wil het zit er van nature al niet meer in.

Het word een breiwerk via de protools, plat, en de warmte is er uit.

vroeger werkte ik met adat als ik nu de oude songs beluister die ik daar mee opgenomen heb klinkt echt veel mooier.

met dezelfde modules.

Back