Aansluiten speaker op P.A.

crizzle

Stamgast
Hallo allemaal,

ik had even een vraagje over het aansluiten van een PA speaker op een power amp. We hebben namelijk maar 1 grote speaker van 1000 Watt, en ik vroeg me af of het kwaad kan als je deze aansluit op bijv. alleen het linker kanaal van een stereo power amp. De amp wordt dan dus maar op 1 kanaal belast, misschien is dat slecht?

De amp bridgen naar mono kan ook (het betreft een JBSystems PA 1000, die ik via marktplaats kan kopen), maar dan levert de amp 1 x 1200 Watt, dus hebben we kans de speaker op te blazen, vandaar.
Bvd!

Als hij in bridge-mode 1200w geeft kan je die ook makkelijk aansluiten op de 1000w speaker hoor geen punt!

Een twee kanaals (stereo) versterker bestaat eigenlijk gewoon uit 2 onafhankelijke versterkers die in principe niks met elkaar te maken hebben. Je kunt ze gewoon onafhankelijk van elkaar gebruiken. Dus ook alleen 1 kanaal of twee verschillende signalen voor 2 speakers. In bridge-mode wordt het vermogen van die 2 versterkers als het ware gecombineerd om meer vermogen te kunnen leveren. het wordt dan in feite één Mono (1 kanaals) versterker.

Een twee kanaals (stereo) versterker bestaat eigenlijk gewoon uit 2 onafhankelijke versterkers die in principe niks met elkaar te maken hebben. Je kunt ze gewoon onafhankelijk van elkaar gebruiken. Dus ook alleen 1 kanaal of twee verschillende signalen voor 2 speakers. In bridge-mode wordt het vermogen van die 2 versterkers als het ware gecombineerd om meer vermogen te kunnen leveren. het wordt dan in feite één Mono (1 kanaals) versterker.

Echter is bij het laatste het rendement niet 100%, niet waar?

Back