overstappen van software

Chainthunder

Ingeburgerd
hey.
werk nu al 5 jaar met fl studio8 op het moment.
met diverse plugins.
zoals:
junglist.
Z3ta.
junox2.
microtronic.
stringstudio etc...
maar wil nu een stap verder gaan met cubase, reason ableton.
ben ook aan het kijken voor de Access Virus TI2 Desktop .
het is meer voor het produceren van hardstyle,hardcore, lounge en minimal tracks.
iemand tips ?
alvast bedankt.

grtz william

Wat voor tips wil je hebben? Denk dat je vraag iets uitgebreider en specifieker moet...

omdat ik nog niet verder bekent ben dan met fruityloops.
welke software er geschikt zijn voor het maken van hardstyle producties.
een programa dat je mij kan aanraden?

Waarom ook eens niet wat produceren op Cubase ja, maar via Fruityloops kan je hetzelfde, het is alleen dat wat in je hoofd speelt, het idee, of je dat kan uitwerken, voor het 1 werkt het wat floower in Cube voor het ander in Fruitvlieg
Heb je al eens de Sylenth VSTi gehoord, die kan wel weg met krachtige sounds a la hardcore, zit trouwens een hardcore set in, een TI is bomme geld, maar goed klinkt hij wel, veel beter is nog maar de vraag.

Kijk eens op http://www.lennardigital.com/modules/home/ is dan nog van Hollandsche bodem pur sang! ;)

Just a tip from a Belgian producah! :biertje:

bedankt voor de tip.
maar ik denk dat de TI meer kan dan de sylenth VSTi.
al klinkt die ook niet verkeerd als ik zo een paar demo's heb beluisterd.

omdat ik nog niet verder bekent ben dan met fruityloops.

Ik zou me dan toch eens meer verdiepen in FL studio. Je ben nog lang niet op de max denk ik. Overstappen naar Cubase gaat je niet helpen om betere producties te maken.

Luister maar eens op het nederlandse FL forum, hardstyle genoeg en de meeste zonder hardware.

Succes en geef je geld verstandig uit ;)

;-) Ik zag onlangs nog de ookal gezien op Youtube?

Misschien een idee om deze eens te proberen.

Scheelt meteen een synth uit de duurdere klasse en de aanschaf van software
op een laptop, die, als je LIVE wil performen, ook nog eens mee mag gaan.

Laatst gewijzigd:
bedankt voor de tip.
maar ik denk dat de TI meer kan dan de sylenth VSTi.
al klinkt die ook niet verkeerd als ik zo een paar demo's heb beluisterd.

ik zou zeker een Ti erbij doen dan, als ik je zo hoor:D

meer is altijd beter!

2 Whouse: ja heb je wel gelijk in maar ik las ook dat de virus TI slecht draait in fl studio.
want wil wel iig ook met hardware verdergaan.
maar zal FL forum wel eens checken.
thnx !

2Prophet : of allebij ;)

Laatst gewijzigd:
tuurlijk en het word kerst dus...beter jezelf maar flink in de watten leggen, dat scheelt een hoop gezeik, hahahahha!!!:okdan:

Ik denk dat als je eerst Sylenth1 koopt (of probeer eens de demo), dat je dit al goed zou kunnen bekoren.

Volgens mij moet FL toereikend zijn, maar als je wat anders wilt denk dan naast Cubase ook eens aan Ableton Live.

Zoek het niet in de tools maat. Wat je opsomt is voldoende om mooie producties te maken, dus je moet het eerder in iets anders zoeken vermoed ik...

Misschien als je het zo bekijkt, maakt het je keuze makkelijker :

Met Fruityloops kan je uiteraard ook hele songs maken, echter zou ik (vanwege imo gebrekkige midi) het live-gevoel missen.. ik zou een tool willen waar ik al mijn geluiden(waves/midi/mp3/etc), waar dan ook vandaan, kan samenvoegen en arrangeren tot een song.

Een programma waar je gaat nadenken over structuur op een andere manier, waar je balans gaat brengen in je mix, waar je met de hand partijtjes in kan spelen.

Cubase (ookwel D.A.W.) is zo'n programma naast tal van andere, wat dat dus mogelijk maakt.

Voor mij is Cubase de spin in het web waar ik uiteindelijk alles verzamel, en arrangeer en uitmix. En of je geluidsbron nu Fruityloops is, een hardware synth, een software synth dat doet er niet toe, in je d.a.w. komt het allemaal samen. Je kan Fruityloops ook bij je Cubase betrekken met een "rewire-connectie" zodat de boel fijn in sync loopt, erg fijn :)

Fruityloops, wat eerst je enige sequencer was, wordt een onderdeel van je geluidsbronnen..

Hopelijk is het wat duidelijker zo.. er bestaat geen sequencer/daw pakket die gespitst is op 1 muziekstyle, jij bent degene die bepaalt waar je de geluiden vandaan haalt, hoe je ze arrangeert, en hoe je je sequencer gebruikt (het is jouw werkblad)

oefenen oefenen oefenen

Software geeft er geen zak om welke muziek je maakt, dat is 't 'm nou juist :). Het feit dat een hoop mensen met FL Studio hardstyle maken maakt FL Studio niet per definitie geschikt voor hardstyle: er wordt ook veel hiphop mee gemaakt. De groep die hardstyle maakt heeft bijv. het budget niet voor Cubase en zou toch een heel deel van de opties niet gebruiken. Wat maakt brakke MIDI uit als je toch niks van MIDI hebt?

Of ze hebben FL bij een vriend gezien en die was zo aardig om even een kopietje te geven, waarmee ze verder zijn gegaan. Op een gegeven moment ben je er wat in thuis en upgrade je dan (hopelijk legaal). Verkijk je niet op die redenen.

Bedenk dat die overstap gepaard gaat met vloeken en tieren. Het programma "klinkt" niet beter, hoogstens de bijgeleverde plugins (maar als je die niet gebruikt maakt dat toch weinig uit).

Je mag alle shortcuts opnieuw leren. Dingen die FL op een bepaalde manier doet, daar heeft Cubase weer andere wegen voor (sidechain in C4/C5), of geen (Peak Controller, Formula Controller). Ableton ook weer.

Reason is geen stap vooruit, dus dat zou ik niet doen. Cubase heeft helaas geen demo, dus ga daar voor bij een muziekwinkel langs en kijk hoe je een basic track in elkaar draait. Ableton heeft wel een demo, en gaat - gezien het aantal instrumenten wat je bij FL krijgt - wellicht wat tegenvallen in dat opzicht. Echter, omgaan met audio lijkt me beter geregeld en ik ben zelf erg fan van de cleanere look en feel.

Zet je er zelf toe om voor 2 weken de demo te proberen en probeer er elke dag even energie in te steken. Spring niet te snel terug naar FL omdat dat gewend is en werkt; probeer gewoon een van je oude tracks na te maken en kijk hoever je komt.

sylenth 1 is zeer geschikt voor de stijlen die je noemt omdat het een krachtige vsti is.

Voor het geld is de meerwaarde van een virus Ti het niet waard behalve dat de Ti er vet/dik/gers/dope/onminlauw/mieters/master uitziet.

Ik adviseer mensen die overstappen om meteen de overstap te maken naar een serieus programma (cubase, Logic, Protools). Je moet dan heel erg veel gaan leren, maar als je daarmee eenmaal kunt werken, dan kun je alles maken, en je mogelijkheden en geluidskwaliteit zijn optimaal.

In de muziekstijlen die jij noemt gebruiken er veel cubase!

Kortom: kies voor iets waar je in een verder stadium ook nog alles mee kunt doen!

Luister eens naar wat creaties van forumlid Siebzehn,

die maakt dikke hardstyle met FL !

:okdan:

Sinterklaas he.
Of hebbe ze die niet in belgie ;)

Ik heb mijn Sint al in de running (een flinke dochter uitgerekend voor 6/11/09):halleluja en mik daarom al op kerst, niet dat ik ze dan al beu zal zijn...hoop ik :dubbel:

Ah trouwens, kijk ik al sins men jeugdjaren naar de aanmering van de Sint op Avro Nederland 1 ahoy!!: ik wil een TI!!!! of een B'tje terug.., heb gisteren hier gekeken, goh, toch su-per-klang auch nicht?
http://www.perkristian.net/music/perkristian_viruskb-oxygene2.mp3
via
http://www.perkristian.net/studio_viruskb.shtml de andere demo's zijn ook top, toch weeral gehoord dat hij nog altijd verrast wat hij allemaal aankan..goh...8o

Sylenth is echter wel de bomb onder de VSTi's niks boven als het om echte G-kracht gaat qua Schalldruk http://de.wikipedia.org/wiki/Schalldruck

:biertje:

Back