lambada synth hoe?

meloyoungster

Ouwe rot
oke weet niet of het het goede topic is zat tussen deze en
geluidstheorie te twijfel maa iig

ik zou graag de synth van lambada willen maken/krijgen,
of zo iets als stereo love van edward maya
lambada hoor je wel te kennen:)

ik meende dat er in nexus een preset was voor de lambada want ik hoor ook zoiets in een demo song heb alles afgezocht maar kant niet vinden

als iemand weet hoe ik het maak met een synth ook goed, best lastig
maak normaal alleen maar standaard supersawtjes etc

Accordeons... Sommige kwatongen beweren dat de JX-3P voor niks anders geschikt is, dus daarmee zou het moeten lukken. Al heb ik het er zelf nooit uit proberen krijgen. Ik zal als ik tijd en zin heb vanavond eens gaan klooien op die bak.

Waarmee het in de Lambada gedaan is weet ik niet. Een accordeon misschien? Niet te snel "synth" roepen. :)

gaat met vrijwel iedere synth, als je maar het passende rokje erbij aan trekt

Accordeons... Sommige kwatongen beweren dat de JX-3P voor niks anders geschikt is, dus daarmee zou het moeten lukken. Al heb ik het er zelf nooit uit proberen krijgen. Ik zal als ik tijd en zin heb vanavond eens gaan klooien op die bak.

Waarmee het in de Lambada gedaan is weet ik niet. Een accordeon misschien? Niet te snel "synth" roepen. :)

De JD800 accordion expansion cards?

Volgens mij kun je naast "the Real" met veel romplers uit de voeten. MOtif zou dit ook prima doen, mijn CS6x komt ook een heel eind.

Lambada is volgens mij met een echte accordeon gemaakt, maar een realistisch accordeongeluid kun je ook met een analoge synth maken. Van de romplers die ik ken heeft de TS-10 de beste.

ja , denk ook een echte trekzak, zal wel hohner zijn.
vind inderdaad de jd800 accordeonsound wel lekker.
verder gaat niets boven het echte
de dynamiek/expressie is moeilijk na te maken en erg bepalend voor de levendigheid van de (solo )sound
de accordeon op het clipje boven is geen echte denk ik, maar uit welke rompler hij komt is wat lastig te ontdekken door effect en arrangement

Laatst gewijzigd:
ik meende dat er in nexus een preset was voor de lambada want ik hoor ook zoiets in een demo song heb alles afgezocht maar kant niet vinden

Ja: Nexus House Expansion -> Drunken Sailor
Alleen die vind ik echt irritant lelijk, da's de enige accordeon die in Nexus zit!

Voor de rest zou ik zeggen:
- Steinberg Hypersonic, best aardige accordeons
- Zelf een accordeon lenen en multisamplen (heb ik ooit eens gedaan en nog steeds profijt van!)

Ik denk dat als je de lambada met een synth namaakt, je heel veel moeite zal mogen doen om er dezelfde swing in te steken en het interessant te houden. De Lambada is op zich zeer simpel, dus het is puur de manier waarop je het brengt dat het nummer maakt. Zowel qua expressie als variatie. Dat laatste valt op te vangen door een heel goede synthspeler; dat eerste wordt moeilijk want een echte accordeon is een stevige jongen wat expressie betreft...

Mwa, als ze gewoon een loopje hebben gebruikt (en waarom niet, sessiemuzikanten kosten alleen maar geld) valt dat met expressie wel mee.

Maar, waarom iets dance-achtigs als Nexus proberen te gebruiken terwijl je ook Proteus VX hebt? Kost niks, doet een hoop, inclusief kazige palingsounds. Zitten allicht een paar accordeons in.

nee dat zal wel echt zijn ingespeeld.
ik bedoelde ook meer hoe je zon accordeon namaakt in een synth

want ging er niet vanuit dat het al met een sytnth was, al denk ik dat wel van edward maya - stereo love

Stereo Love klinkt inderdaad alsof het uit een synth/keyboard komt, Lambada zal wel een echte accordeon zijn.

Sample based (rompler/sampler) is de logische keuze om een echt instrument na te maken, maar een accordeonklank lukt subtractief ook behoorlijk goed. Vraag me alleen niet om even uit het hoofd te zeggen hoe. :)

ik had het ook over die stereolove, niet de "echte" lambada song, die is m.i. inderdaad echt ingespeeld , althans zo klinkt het

Met een breath controller kun je een synthetische accordeonklank al heel expressief maken. Een echte accordeon is ook parafoon; in synthesizertermen betekent dat dat alle vco's door een filter en versterker gaan.

Back