• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Roland U-20

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Meinte37

headbangend lid
Wegens overcompleet en geen tijd: de bekende Roland U-20 uit 1989 incl. Engelse handleiding.

Let op, het is een opgeknapt exemplaar: toen ik 'em kocht, deed maar 10% van de toetsen het en was metaallak van de buitenkant behoorlijk versleten. Ik heb de toetsen hersteld door nieuwe toetscontacten te plaatsen en door de PCB-verbinding tussen de toetscontact-PCB-strip en het main sound board te herstellen. Dit heb ik gedaan door de oorspronkelijke plastic sluiting te vervangen door een blokje hout dat de verbinding wel goed aandrukt. De aftertouch heb ik niet meer goed (en vooral gelijkmatig) aan de praat gekregen (geprobeerd met zilververf) en die verbinding heb ik daarom intern losgemaakt. (De aftertouch doet het bij klavieren van Roland uit deze periode sowieso niet zo goed.)

De buitenkant heb ik opnieuw gespoten met lak maar de letters heb ik ongemoeid gelaten (zie 3e foto). De drukknopjes op de bovenkant heb ik deels ook vervangen. De witte klaviertoetsen heb ik opnieuw gespoten met matte, witte lak waardoor ze niet meer zo glanzen als normale toetsen en ook iets stroever aanvoelen: zelf vind ik dat wel prettig.

De technische staat is nu dus weer goed, met uitzondering van de aftertouch en een aantal drukknopjes op de bovenkant dat iets moeizamer gaat. De optische staat is vrij behoorlijk. Het oorspronkelijke euvel met de toetsen (de losse PCB-verbinding, die ik niet als geheel heb vervangen zoals Roland dat zelf zou doen) betekent wel dat er risico is dat als je ermee gaat smijten dat het toetsenprobleem dan weer de kop opsteekt. Voor normaal/thuis- gebruik zou er geen probleem moeten zijn.

Kan bekeken, geprobeerd en opgehaald worden in Leiden. Wordt niet opgestuurd vw. grootte, gewicht en het feit dat de gemiddelde pakketbezorger nogal van gooien houden. Evt. kan ik bezorgen in een straal van ca. 20km rond mijn postcode.

Attachments

• 1-top.JPG
    1-top.JPG
    108,7 KB · Bekeken: 97
  • 2-back.JPG
    2-back.JPG
    118,6 KB · Bekeken: 87
  • 3-topDetail.JPG
    3-topDetail.JPG
    152,7 KB · Bekeken: 74
  • 4-topDetail.JPG
    4-topDetail.JPG
    126,4 KB · Bekeken: 74
  • 5-keysDetail.JPG
    5-keysDetail.JPG
    126,5 KB · Bekeken: 81
Oh ja, vraagprijs (SynthForum-prijs en omdat ik niets kan garanderen m.b.t. het toetsenprobleem): 70E.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back