Elektor (elektuur) formant/vocoder/phaser etc...

Status
Please reply by conversation.
Ik wil 'm ook nog steeds een keer bouwen, en eigenlijk met de originele connectors, maar die zijn zo sch*fterig duur :bekdicht: Ik zat geloof ik al tegen de 100 euro alleen voor de connectors.

Als ik er eentje koop hoop ik er eentje met minijacks op het front te vinden, want als het gewone jacks zijn mag ik weer alles ombouwen. :D

Wat die connectors betreft: klankmatig maken die helemaal niks uit en functioneel ook niet echt tenzij je graag je vocoder dagelijks uit elkaar haalt, dus ik zou ze achterwege laten als het je teveel zou kosten.

Als ik er eentje koop hoop ik er eentje met minijacks op het front te vinden

Dat is het standaard ontwerp van Elektuur, dus de meeste zullen zo zijn met een beetje mazzel.

klankmatig maken die helemaal niks

Je meent het? :D

Maar net zoals jij mooie frontjes wilt (die maken ook niet uit voor de klank) wil ik hem netjes bouwen en niet met allemaal losse draden achterin.

Je meent het? :D

Ik vreesde even dat je een op hol geslagen audiofiel was. :D ;) Mooie frontjes maken trouwens wél uit voor de klank. Rode klinken het warmst. ;)

Interessant dat het originele ontwerp met minijacks is, dat zou het bij mij allemaal veel eleganter maken.

Heeft iemand een link over de elektor phaser die ongeveer ten tijde van de formant (kort nadien) uitkwam? Ik vind er niks over, behalve het feit dat hij bestaat. :)

héhé né niet echt, op de vraag of ze er ook supernet uitziet,
dusty & self-made DIY zijn adjectieven die er beter bijpassen ...
hier een redelijk vaag sfeerfotootje (maar io, ze is niet te koop hé)

l_65aa2cab3e05f2594cb6573d7cab7cd5.jpg

tenzij we misschien iets kunnen regelen onder de vorm van een tijdelijke uitwisseling met even leuke shit ! :mega:

Ziet er nog aanvaardbaar uit, als de opdruk door de beugel kan (moeilijk te zien :)).

Maar hij is dus niet te koop? (voor de hollywoodcategorie "alles is te koop" is er geen budget :D)

Da's een voorbeeld van DIY printplaten (zelf geëtst dus ook), met Elektor frontjes. Alles is mogelijk bij de Formant (en daarom varieert de kwaliteit dus ook zo...)

Voor een paar tientjes wat frontjes etc scoren is nooit verkeerd toch??

Voor een paar tientjes wat frontjes etc scoren is nooit verkeerd toch??

Als je al een Formant hebt en een beetje handig bent is het nooit weg natuurlijk.

De printen zien er ook redelijk uit (beetje stoffig...). Helaas zijn er alleen foto's van de compontentzijde, dus je kunt niet zien of de koperlaag destijds goed beschermd is. Onbeschermd koper kan inmiddels zijn gaan oxideren.

Als je al een Formant hebt en een beetje handig bent is het nooit weg natuurlijk.

De printen zien er ook redelijk uit (beetje stoffig...). Helaas zijn er alleen foto's van de compontentzijde, dus je kunt niet zien of de koperlaag destijds goed beschermd is. Onbeschermd koper kan inmiddels zijn gaan oxideren.

Tja dat is uiteindelijk bij iedere Formant de vraag??? Dus was dat betreft blijft het een sprong in het diepe.

Dit is echt DIY. Die lichte zijn Pertinax (hardpapier), materiaal dat nooit voor commerciële Formant-printen gebruikt is. Maar Elektuur-printen herken je meteen. Ze zijn namelijk blauw.

Maar DIY kan ook best netjes hoor :D

Status
Please reply by conversation.
Back