Over Midi en aanverwanten

Elec_Trix

Stamgast
Met welk programma (buiten ableton live) kan je én als master instellen in Rewire mode, én een midi-clock versturen naar een amt8 om synths mee te voeden? Ik gebruik Reason en zou graag samen met mijn synths live aan de slag kunnen. Tot nu toe kon ik de amt8 niet aan de praat krijgen omdat Reason niet als Master ingesteld kan worden.. Kan iemand me helpen?
Dank bij voorbaat!

Vermoed dat dat toch met de meeste daws moet lukken. Toch zeker logic en cubase.

euh, met alle DAW's dus (ableton nog het makkelijkst:-)

Met welk programma (buiten ableton live) kan je én als master instellen in Rewire mode, én een midi-clock versturen naar een amt8 om synths mee te voeden? Ik gebruik Reason en zou graag samen met mijn synths live aan de slag kunnen. Tot nu toe kon ik de amt8 niet aan de praat krijgen omdat Reason niet als Master ingesteld kan worden.. Kan iemand me helpen?
Dank bij voorbaat!

Waarom wil je Reason dan als master instellen. Die is in ReWire toch gewoon slave? Waarom wil je dat anders?

Volgens mij (maar weet ik ook niet 100%) kun je de ReWire applicatie nooit als master instellen.

zelfs al zou je Reason als Master kunnen zetten, dan ben je volgens mij nog niks verder want Reason kan geen Midi Out sturen, dus waarmee ga je dan (de noten op) je synths aansturen ?
Met andere woorden, Reason + synhs dan moet je via een DAW gaan waar Reason slave zal zijn en de Daw zowel Midiclock als Midi naar je synths stuurt en Reason gewoon meeloopt met de Daw (Cubase, Logic, Ableton whatever)

nja, ik denk dat hier niets anders op zit dan een DAW te kopen.. bedankt allemaal

waarom, je hebt toch ableton?
ableton kan als master dienen in een rewire situatie
ableton kan amt8 aansturen
ableton kan midiclock verzenden

ik heb geen ableton :) ik heb ook geen geld om ableton te kopen! ;)

Of Renoise! Werkt ook als 'n trein en de demo is normaal werkbaar. Dus geen rare dingen dat je niet kan opslaan enzo. En Renoise heeft ook rewire sinds 2.0

Back